Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slut med den danske krone i udlandet

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 23
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Wcon:

Det er sågu da ikke bankerne der har indført lovgivning om kontrol ift. hvidvask/kontanter. Det er Folketinget. 

Ja, men det er bankerne selv det har indført de ekstremt omfattende procedurer der foretages.

Bankerne vil gerne sikre, at de overholder lovgivningen omkring hvidvask. Problemet er, at de går meget længere end nødvendigt er.

Vi kan sagtens tage en snak om bankerne på andre parametre også, hvis du ønsker det - de har fået for meget magt og desværre ser vi, at den almene dansker blot følger med uden, at blinke.

Nu har jeg eksempelvis en ven der har boder på lokale loppemarkeder. Han kan dokumentere hver en krone han har i kontanter. Banken vil igen og igen ikke tage imod hans penge.

Han kan efter en weekend på Vorbasse Marked gå i banken med 15.000 i kontanter og blive afvist. På trods af dokumentation og redegørelse for hvor pengene kommer fra.

Jeg tvivler stærkt på, at banken ikke har mulighed for, at tage pengene grundet lovgivningen for hvidvask. Det skyldes jo ene og alene at de skyder gråspurve med kanoner.

Jeg har sågar fået mine egne konti spærret i 10 dage fordi jeg valgte, at få hemmelig adresse. Banken fortalte mig, at de havde fået oplyst, at jeg nu havde fået hemmelig adresse og derfor ikke havde overblik over min bopæl.

De kunne af frygt for hvidvask ikke lukke op for mine konti før jeg kunne dokumentere hvor jeg boede. Det kunne jeg så af forskellige årsager ikke på det givne tidspunkt.

At de kunne slå min virksomhed op i CVR-registret mm. og se, at mine transaktioner mm. var ganske normale var tilsyneladende ikke nok.

Folketinget vedtager nogle regler og love som så bliver udnyttet til det ekstreme.

Overvågningssamfund på den her måde fører på sigt ikke ret meget godt med sig. Konsekvenserne kontra fordelene ved det er forsvindende lille.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvemved:

Ja, men det er bankerne selv det har indført de ekstremt omfattende procedurer der foretages.

Bankerne vil gerne sikre, at de overholder lovgivningen omkring hvidvask. Problemet er, at de går meget længere end nødvendigt er.

det er jo så dit gæt - mit gæt er, at du ikke rigtigt har noget at have det i

Bankerne har omvendt bevisførelse efter loven = de skal ikke blot bevise de ikke kunne vide en transaktion var hvidvask/sorte penge. De skal bevise de ALDRIG kunne have opdaget det, ellers falder boden. Mere end 65.000 transaktioner blev anmeldt til bagmandspolitiet fra banker alene i 2022

At synes man går for langt, når man er sat overfor omvent bevisbyrde og selv skal bevise 100% uskyld, modsat skat der skal bevise man burde have set det, fatter jeg ikke

En anden sag er, at det som ikke er bankerne og hvidvask som er problemet alene, Vi har så lille en valuta, at udenlandske banker - nede i Bern osv - ikke har lyst til at skulle veksle så lille en valuta som ingen siden kommer og vil hæve i banken, men som hver gang fysisk skal flyttes videre. Helt samme rammer Norge og andre små valutaer. Det  er mest af alt effekt af, at vi ikke har Euro, hvilket jeg synes er fint vi ikke har, men jeg kan slet ikke se et større problem i, at vi ikke bare lige i alle små banker i udlandet, kan veksle vore kontanter. De har så også, den udenlandske bank, en hvidvask kontrol DE skal gennemføre ved kontanter fra ukendt kunde, og de udenlandske banker reagerer helt som de danske. Nej tak til noget der bare er risiko og masser af arbejde, for et veksel gebyr på 40 kroner or whatever

Den sorte økonomi i DK udgør 74 mia dkk med ca 55 mia fra private og 20 mia fra firmaer. Tænk lige hvad skat af 74 mia kroner kunne give. Dertil kommer retfærdighedssans, hvor de der betaler skatten, skal kunne regne med, at de som ikke gør, i videst muligt omfang fanges i det

JA det er lidt besværligt men det er så enkelt at  svindle, at der skal en del til for at stoppe det. Det er så heller ikke dansk fænomen men gælder i alle lande vi kan sammenligne os med faktisk. Resten er mest politisk opfattelse, hvor de mere velhavende blå stemmer mener der skal være mindre kontrol ofte - jeg er blå men glad for at vi har kontrollen - men det er mest en politisk opfattelse der deler os 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)