Og kontanter skal fortsætte. Jeg har været på besøg i et andet EU-land. Der stod på flere forretninger: "NUR BAR" eller på dansk kun kontanter.
for min skyld kan kontanter forsvinde - og gamle (jeg er selv snart 73) kan generelt let følge med men - NUR BAR betød næppe kun danske kroner, så det vil vel være naturligt at veksle til
Euro som let fås i danmark og duer ret godt i euroland :) , men tyskland er jo et IT u-land og
kreditkort, selv i taxi er jo ikke ret brugt - det ved den tyske regering også er ad h til - men NUR BAR er ikke = Danske kroner kun :)
Vi kan ikke opretholde kontanter for evigt fordi nogle, ofte gamle, siger de ikke kan klare et kort i disse tider hvor det er SÅ let at følge med. Selv min venner på 85 og 85 bruger KUN kort
Men fred med mig de eksisterer, bare vil ikke ret mange i udlandet veksle danske kroner til euro - og - I cant blame them - hvorfor skulle de tage det vekselbesvær
vh John Hannover
Som forholdsvis "ung", så ønsker jeg, at kontanter skal forblive. Det er naturligvis kun ønsketænkning, men jeg finder hele idéen med totalkontrol fuldstændig absurd.
Når jeg ikke engang kan hæve 10.000 i kontanter uden, at blive gjort halvkriminal, så er det RET problematisk. Uvidende folk med lav intelligens vil naturligvis argumentere for, at der er noget uldent ved, at hæve 10.000 i kontanter - men faktum er, at jeg BØR kunne gøre det - no questions asked. For det er MINE penge.
Jeg ved ikke hvorfor Ravn skal indblande sorte penge i en diskussion som denne. Det handler for mange - og mange af mine bekendte - om kontrol.
Jeg mener i modsætning til Ravn, at der vil komme en form for modstand mod bankernes suveræne og vulgære magt. Lad os i al fald håbe det.
Mht. den danske krone i udlandet er jeg lidt ligeglad. Jeg ville nok hæve/veksle til den lokale valuta i stedet.