Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsrejse MED familie?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Min makker har fået mulighed for et job i udlandet, men det vil kræve at han rejser i en uge.

Den eneste måde han kan få det til at gå op på hjemmefronten, er hvis han tager familien med i rejseugen.

Normalt ville vi trække udgifter fra til rejse, måltider osv., i regnskabet, men nu er der så 4 ekstra rejsende med, som vi ikke kan få fradrag for.

Hvad er det letteste at gøre for ikke at drukne i bogholderi? Bør alle udgifter foretages på privat kort og kan man så bagefter trække 1/5 fra som udlæg?

Eller hvordan kunne man gøre det?

Vi snakker også om, om det måske er lettere bare at køre alle udgifter privat og så kompensere med en højere løn i den ene måned, som gør, at udgifterne vil være dækket efter skat. Så hvis budgettet for hotel, fly og forplejning er 25.000 så vil lønnen måske skulle være 50.000 højere den ene måned, så det ender med at "gå op" når skatten er trukket

Alternativet er at vi bare siger nej til jobbet, men det er ærgerlige penge at gå glip af.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg går ud fra det er firmaet som han vil have til at betale forretningsrejse, men han kan ikke trække noget fra i firmaet, hvis det er for at rejse ud og få job, med mindre du mener, skaffe ordre til firmaet

Ellers er der ikke fradrag hverken for manden eller famlien

HVIS det er for at få en ordre til firmaet, så er det ikke så afgørende hvad han gør, bare han kun tager fradrag for sig selv (f.eks 1/5) hvis det er personlig virksomhed..

Hvis det er et ApS så må han kun bruge firmakortet til firmaudgifter, så der skal han bruge privatkort for det hele, og så tage den del der hører til ham alene (1/5 af hotel mm  f.eks) som udlæg firmaet kan betale retur mod dokumentation


Skat vil i sagens natur ikke have nogen forståelse for nødvendigheden af, at tage familien med på jobsøgning herhjemme eller i udlandet, så det er vigtigt at gøre det ret , men er det ikke for at skaffe en ordre til hans firma, så er det hele på privatregning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske fik jeg formuleret mig uklart, men hvis han tager afsted, så er der ikke for at udføre jobsøgning eller prøve at få et job. Hvis han tager afsted, så er det fordi jobbet allerede er aftalt/landet hjemmefra og der er lagt et budget for det.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er stadig uklart om det er et job som fastansat eller job som i opgave for sit firma.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

glædessprederen123:

Måske fik jeg formuleret mig uklart, men hvis han tager afsted, så er der ikke for at udføre jobsøgning eller prøve at få et job. Hvis han tager afsted, så er det fordi jobbet allerede er aftalt/landet hjemmefra og der er lagt et budget for det.

det er så uklart alt du skriver, lyder som om du skal finde en revisor men ER det privat job så er der jo slet ike fradfrag for rejse for ham -

Er dett et firma der sal hette en ordre, kan der være fradrag for ham men ikke familien

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)