Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle!

Jeg er godt forvirret omkring reglerne for brug af privat bil i en enkektmandsvirksomhed.

Sagen er den at jeg er professionel golfspiller på nordisk niveau, hvilket ikke er en overskudsforretning endnu. Derfor udbetaler jeg ikke noget til mig selv.

Er det muligt at få kørselsfradrag (befordringsfradrag) på min private selvangivelse for golfrelateret kørsel (i min enkeltmandsvirksomhed) eller hvordan kan jeg få noget ud af brug af privat bil. Jeg ved ikke om det er relevant, men jeg har et sæsonjob ved siden af som udbetales som almindelig løn.

Hvis det kræver en uddybning så sig til! Jeg håber at der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe😊
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du sikret skat er med på, at du driver din golf som enkeltmands virksomhed? Det er nemlig ret unormalt - netop fordi det ofte er svært at vise, det er med overskud for øje man spiller golf og ikke andet

Det er ikke reguleret i loven umiddelbart med kørsel til en sportsopgave så log ind som CVR på skat og spørg, om du kan trække kørsel i egen bil fra, når du kører fra og til sportsbegivenheder du deltager i. Det er eneste måde (ud over bedre at betale 450 kr og bede om bindende svar) at få et korrekt svar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Feb 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,

Tak for svar.
Det er med overskud for øje at virksomheden drives, men da konkurrencen er hård vil det sjældent resultere i overskud de første par år. Team Danmark anbefaler enkeltmandsvirksomhed i denne sammenhæng, hvorfor valget faldt herpå.

Som jeg forstår det er turnering (hvor jeg kan tjene/vinde penge) og træning op til tilladt at få godtgørelse for kørsel, men jeg er dog i tvivl om hvorvidt jeg kan køre det ind over min private selvangivelse.

Det er en meget forvirrende konstellation - jeg prøver at søge svar hos skat 😊
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

HVIS skat godkender kørselsfradrag og ikke befordring fra hjem til arbejde og de godkender du driver det i enkeltmands, så er det et fradrag fu får ved nøje kørebog og så trækker du kørslen fra dit resultat til skat
Der det kan give problem er, hvis du i flere år har underskud - så jeg ville som sagt SKRIVE til skat for at høre om de godkender det for dig - og hvis, så trækkes det blot fra resultat til skat og kørebog gemmes sammen med regnskabet i + 5 år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)