Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fik N23 anvist som ApS NemKonto :o

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 22
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er ved at bygge et web3 projekt. Hertil har jeg fået stiftet et driftselskab med holding (2x ApS).

Jeg har længe haft problemer med at få en erhvervskonto i DK, og søgte derfor videre i udlandet.

Først fik jeg oprettet en konto hos N23, og jeg udfyldte nemkonto blanketten og fik sendt denne afsted.
I mellemtiden læste jeg lidt videre og fandt ud af at det egentlig er en personlig konto selvom man opretter en business account hos N23. (Man skal for eksempel intet sted beskrive sin virksomhed).

Derfor oprettede jeg bagefter en konto hos iCard, hvor man skal have valideret sin virksomhed med mange flere steps.

Herefter udfyldte jeg igen nemkonto blanketten og sendte den ind for at få anvist min nye konto hos iCard som NemKonto.

Der gik 2 uger og så fik jeg svar, på min første henvendelse hvor jeg til min overraskelse fik anvist min N23 konto som NemKonto i driftselskabet. 

Nu har jeg så 60 dage til at aktivere min NemKonto, eller vente på hvad de siger til min anden henvendelse.

Jeg tænker det her kunne være interessant info for andre i min situation, der har svært ved at få en erhvervskonto.

Jeg har dog også et spørgsmål;

Hvad ville I gøre? Aktivere N23 kontoen som NemKonto, eller afvente og se om iCard kontoen kan blive anvist?

Personligt stoler jeg mere på den tyske N23 end den bulgarske iCard, og jeg kommer ikke til at have mange transaktioner, da de fleste transaktioner vil foregå i krypto. Men dog skal der jo betales skat osv indimellem.


/Christian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig er det  helt afgørende, når det er et ApS, at du er STENskikker på, at den konto du har til dit ApS er en ren firmakonto og på ingen måde en privat, for hvis det er det, vil alle penge der går ind på kontoen bliver personligt beskattet hos dig, og alligevel skal alle pengen ind i dit ApS hvor overskud stadigt beskattes, så det må du endeligt ikke risikere

Husk også, at transaktioner i crypto som ikke om veksles, af SKAT vil kuinne ses som privatsfæren = personlig hævning - skriv gerne til skat som indlogget under kommunikation og går dig sikker på, de IKKE vil se en cryptobeholding som spekulation og del af privatsfæren for så er det personlig skat af det hele igen og pengene skal så alligevel ind, så du ikke får penge men kun skat.
Alternativ betal en god revisor for en gennemgang

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 22
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret!

Ja, så er det nok bedst at jeg venter, så jeg er helt sikker på at det ikke er en personlig konto.

Ifht crypto delen, så god pointe med at jeg kan prøve at få en bekræftelse på den måde.

Dog kan jeg ikke se hvorfor det skulle anses som personligt medmindre man udbetaler/overfører det til en personlig wallet.

I mit tilfælde har jeg en en hardware wallet til både mit drift og holding, samt erhvervskonto'er på crypto exchanges. Og så vidt jeg forstår må man gerne have en cryptobeholdning, selv hvis det er til spekulation. Overskud i denne skal man så bare betale selskabsskat af ved afståelse eller swap til anden crypto.

Crypto'en kunne eksempelvis bevæge sig således:


Smart contracts -> erhvervs hardware wallet -> erhvevskonto på exchanges -> fiat overførsel til erhvervskonto (bank)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er styresignal hvor skat siger, at hvis man har crypto i selskabsform vil det kunne ses som del af privatsfæren da de ikke mener det er en del af virksomhedens drift  - men igen, du kan jo høre dem skriftligt - Vigtigt er også at din wallet jo i alle fald er ren CVR tilknyttet
Det er derfor mange store bruge coinify.dk som mellemled, for så betaler kunden i crypto men man får præcis sit DKK beløb udbetalt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)