Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Simpelt spørgsmål om affiliate marketing

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg har ønsket at stille dette spørgsmål i så lang tid, måske år, men faktisk aldrig stillet det. Mit spørgsmål er enkelt - virker affiliate marketing for enhver type blog?

For eksempel en rejseblog. Selvfølgelig virker det, fordi annoncerne kan vise produkter relateret til rejser, som publikum kan købe, såsom en rejsetaske, en lommelygte, en metalflaske med vand osv. Prisen på hver af disse varer er omkring mindre end 100 USD. Det er fint.

Et andet eksempel, en hudplejeblog. Affiliate marketing virker også her, fordi annoncerne kan være relevante for publikum – annoncerne kan vise hudplejeprodukter, lotions, kropscreme osv. Igen er prisen på hver af disse varer omkring mindre end 100 USD.

Lad os dog sige en bilblog. Hvordan fungerer affiliate marketing her? Skal annoncerne vise biler til salg? Nu er det åbenbart ikke muligt at vise biler som annoncer, fordi de koster så dyre (sandsynligvis $5.000+) sammenlignet med ting som rejsetasker, lotioner, fugtighedscreme osv. Så hvad sker der i dette tilfælde? Publikum vil vel ikke klikke på annoncen i håb om at købe en bil? Dette er meget mere realistisk med rejsetasker/bodycreme/lommelygte, men vel ikke med en bil?

Så mit spørgsmål er, som vist i eksemplet ovenfor, at en bilblog ikke er egnet til affiliate marketing grundet eksemplet vist ovenfor. Betyder det, at affiliate marketing ikke virker for alle typer blogs?
Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa

Jeg har en smule erfaring med affiliate - på begge sider af bordet. 

Min erfaring er at alle typer af blogs kan fungere med affiliate så længe indholdet er relevant for modtageren og faktisk giver brugeren en aha-oplevelse. Der er selvfølgelig produkter der egner sig bedre end andre. 

Hvis du vil starte en bilblog, så kan du jo starte med at fokusere på alt det til bilen - ift. udstyr og hvad der ellers måtte være samt forsikringer etc. 

Alt dette bør du kunne finde en affiliate aftale på hos en af de mange netværk der er tilgængelig i Danmark. 

I sidste ende kan du også undersøge om bilbasen, autobutler etc. har en affiliate aftale for at give dem konverterbar trafik enten på salg, leads eller blot kliks. 

I min verden egner alt sig til affiliate. Det gælder bare om at se muligheder, skrive relevant og godt indhold som giver værdi for brugeren. Hvis du bare skriver for at skrive og ikke har styr på dine fakta, så får du ingen belønning i sidste ende.

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du kan godt markedsføre webshops fra en bilblog.

Et par eksempler er biludlejning på feriedestination, bil/trailer/lastbiludlejning i dk, dæk og øvrig tilbehør til bilen, reservedele til bilen, oplevelsesgavekort med bilen i fokus osv.

Som allerede sagt så skal din blog tilføre de besøgende en værdi. Et rentabelt affiliate site kan derfor være at videoundervise danskerne (hvis du ikke kører engelsk) i hvordan de selv kan gennemføre enklere service (olie, oliefilter, luft- og kupe filter, fedt på hængsler, støvsuge blade osv) på deres ældre biler og på den måde spare 1000-vis af kr. Din indtjening får du fra de webshops som sælger reservedelene. Kræver dog at du har adgang til mange biler for at kunne producere materiale.

Et andet oplæg er at kopiere den svenske Youtuber: https://gordetmedrw.se/ (han har nu sin egen serie af bilprodukter). Okay ikke affiliate men alligevel imponerende og viser at der findes utallige muligheder hvis man har et drive og personlighed :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)