Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

inspiration/feedback til Hjemmeside / "dansk Domæne ninja"

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil tjekke alle domæner, så findes der ingen API der giver gratis adgang til det på en gang, men du kan her også fordele det ud på flere. Ved hexonet kan du få en håndfuld gratis tjek, og hvis du spørger dem pænt kan de godt opgradere den så du har flere. 

Men du gør det forkert. Lad være med at brug tid på domæner der allerede eksistere, først få lavet et tjek på alle de gamle domæner. Er de aktive igen, fjern dem fra listen så du ikke bruger api kald på dem længere. Derefter, så start fra "nyeste" ledige domæne så der er frisk data i toppen osv. Derudover er moz data på et domæne der er slettet for 5 år siden ligegyldigt/ubrugeligt så lad være med at bruge tid på dem. 

Dertil, så har jeg kigget en 10-15 domæner, igennem de sidste par dage, og de 95% af dem var slet ikke ledige, og det er ikke fordi at de lige er blevet købt foran næsen på mig, da hvis man laver en whois på dem, så udløber de feks først om 5 måneder, 9 måneder, 2 år osv, så de kan ikke være blevet fornyet fornyligt da minimum jo er 1 år. Så du får data ind der ikke passer, og det er spild af ressourcer, så du skal have styr på din rådata, derefter skal du fjerne aktive domæner da de er spild af tid. Når det så er gjort, burde det være langt nemmere at lave MOZ data på dem uden at ramme grænserne.


Vi henter feks droplisterne for GL domæner, i droplisterne står der hvilken dato de vil blive slettet. Vi laver så et whois tjek på dem efter den dato, er domænet slettet, ryger det på listen over ledige domæner. Er domænet ikke slettet, må ejeren have fornyet domænet, og det ryger ikke på listen, derved spilder vi hverken whois kald eller andre ressoucer på det længere, før det evt kommer med på droplisten igen.


Tilføjelse: Prøvede lige for sjov at trykke på "Tjek ledighed" og den siger domænerne er ledige, men det er de fleste af dem ikke, så der går et eller andet galt der også.

Fra Nykøbing Sjælland
Tilmeldt 29. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

mht. mobil design (responsivt). Så vil jeg varmt anbefale at ændre din HTML fra tabeller til lister ( ul > li ), eller data lister.

Bagefter er det super nemt med CSS Grid at få til at stå pænt på alle skærme.

Tilmeldt 22. Feb 23
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
1) MOZ/API:
Det var også planen, eftersom det bare et et hobbyproject, så derfor føler jeg ikke lige for at smide mange tusindekroner hver måned efter at få tjekket SEO data

2) Ikke ledige domæner
Der var et mindre problem med DK-hostmasters ratelimit - det skulle gerne være fikset - hvilke også ramte "Tjek ledighed"

3) Droplister
Der er desværre ingen officielle droplister for DK domæner - så den eneste måde at findeud af hvornår et domæne ryger, er at ha en database over alle aktive DK domæner (som så heller ikke findes nogen steder). Det havde været meget nemmere hvis DK-hostmaster tilbød CSV filer med de informationer, ligesom bl.a. .se, .nu og .pl

Find ledige udløbede/ledige domæner - https://thedomainrobot.com/dk

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nisshind:
1) MOZ/API:
Det var også planen, eftersom det bare et et hobbyproject, så derfor føler jeg ikke lige for at smide mange tusindekroner hver måned efter at få tjekket SEO data

2) Ikke ledige domæner
Der var et mindre problem med DK-hostmasters ratelimit - det skulle gerne være fikset - hvilke også ramte "Tjek ledighed"

3) Droplister
Der er desværre ingen officielle droplister for DK domæner - så den eneste måde at findeud af hvornår et domæne ryger, er at ha en database over alle aktive DK domæner (som så heller ikke findes nogen steder). Det havde været meget nemmere hvis DK-hostmaster tilbød CSV filer med de informationer, ligesom bl.a. .se, .nu og .pl



3, det er korrekt ja der findes ingen DK droplister :( Men der findes en service der ude, der har domæne info på "samtlige domæner i verdenen" kan ikke huske hvad den hedder, og de tilbyder droplister på .dk domæner. Mindes at den koster 200 kr om måneden, og så får du en række tlds tilbudt incl .dk, skal man have alle de andre mere eksotiske med som feks .info, .tech osv er det en anden pris. 

alternativt bare hug domænerne fra simply's domæne ninja, ingen kan besøge siden alligevel fordi at den crasher alle browsere da siden er +25mb stor, så eneste måde at besøge den ordentligt, er via curl så den er næsten "lavet" til formålet x) 

Tilmeldt 10. Mar 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Alt i alt kan det blive rigtig spændende når det er i luften. Jeg vil helt sikkert gerne oprette mig når det er muligt :-)

Tilmeldt 22. Feb 23
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
@froptesa Det burde meget gerne være muligt at oprette sig - hvis ikke, kan du forklare hvad problemet er? for så vil jeg se på det

Find ledige udløbede/ledige domæner - https://thedomainrobot.com/dk

Tilmeldt 22. Feb 23
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Thomas:

Men du gør det forkert. Lad være med at brug tid på domæner der allerede eksistere, først få lavet et tjek på alle de gamle domæner. Er de aktive igen, fjern dem fra listen så du ikke bruger api kald på dem længere. Derefter, så start fra "nyeste" ledige domæne så der er frisk data i toppen osv. Derudover er moz data på et domæne der er slettet for 5 år siden ligegyldigt/ubrugeligt så lad være med at bruge tid på dem.



Det burde gerne spille nu, alle domæner som potentielt snart udløber og alle nyeligt udløbede domæner, for tjekket deres moz data nu :)

Find ledige udløbede/ledige domæner - https://thedomainrobot.com/dk

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nisshind:
Thomas:

Men du gør det forkert. Lad være med at brug tid på domæner der allerede eksistere, først få lavet et tjek på alle de gamle domæner. Er de aktive igen, fjern dem fra listen så du ikke bruger api kald på dem længere. Derefter, så start fra "nyeste" ledige domæne så der er frisk data i toppen osv. Derudover er moz data på et domæne der er slettet for 5 år siden ligegyldigt/ubrugeligt så lad være med at bruge tid på dem.



Det burde gerne spille nu, alle domæner som potentielt snart udløber og alle nyeligt udløbede domæner, for tjekket deres moz data nu :)



Fedt, ser ud til at virke :)

Engang ved lejlighed, ville det være rart hvis man kunne sortere på MOZ data også, og endnu bedre hvis man kunne vælge "Nye domæner de sidste 24/48 timer" og derefter sortere dem på moz data :) Derudover, smid mig lige en pm med lidt domæne data antal besøg osv, hvis du er interesseret i en affliate deal på domæner / hosting tænker vi kan finde en eller anden fed aftale der gør at du kan lave lidt mere $ end du gør ved at linke til one.com osv :)

Tilmeldt 22. Feb 23
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Thomas:

Nisshind:
Thomas:


Men du gør det forkert. Lad være med at brug tid på domæner der allerede eksistere, først få lavet et tjek på alle de gamle domæner. Er de aktive igen, fjern dem fra listen så du ikke bruger api kald på dem længere. Derefter, så start fra "nyeste" ledige domæne så der er frisk data i toppen osv. Derudover er moz data på et domæne der er slettet for 5 år siden ligegyldigt/ubrugeligt så lad være med at bruge tid på dem.





Det burde gerne spille nu, alle domæner som potentielt snart udløber og alle nyeligt udløbede domæner, for tjekket deres moz data nu :)





Fedt, ser ud til at virke :)

Engang ved lejlighed, ville det være rart hvis man kunne sortere på MOZ data også, og endnu bedre hvis man kunne vælge "Nye domæner de sidste 24/48 timer" og derefter sortere dem på moz data :) Derudover, smid mig lige en pm med lidt domæne data antal besøg osv, hvis du er interesseret i en affliate deal på domæner / hosting tænker vi kan finde en eller anden fed aftale der gør at du kan lave lidt mere $ end du gør ved at linke til one.com osv :)



Der er ingen affliate links på siden PT, og ved ikke helt om det kommer til at ske i fremtiden. Men du skal være velkommen til at smide mig jeres priser osv - når i har et købs flow der fungere - så smider jeg det ind sammen med de andre :)

Find ledige udløbede/ledige domæner - https://thedomainrobot.com/dk

Tilmeldt 22. Feb 23
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er sket lidt de sidste 7-8 dage:

* Har flyttet siden til thedomainrobot.com
* I form af ovenstående, sørgede jeg for den nu også findes på Engelsk (og svensk)
* Alt kode er blevet optimeret og bloat er fjernet - så den skulle gerne køre meget hurtigtere
* Har endelig fået lavet et lidt pænere design + HTML
* Har gjort det muligt at markere domæner som farvoritter - da de ellers meget nemt kan forsvinde på listen over


Feedback til den optarede side er selvfølglige velkommen

Find ledige udløbede/ledige domæner - https://thedomainrobot.com/dk

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)