Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

inspiration/feedback til Hjemmeside / "dansk Domæne ninja"

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 22. Feb 23
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg søger lidt inspiration/feedback til mit aften-projekt – jeg kunne godt bruge nogen andres øjne på det, som evt. kunne komme med forbedringer/kritik af siden – projektet har stået lidt stille i et stykke tid nu, men efter at simply har smadret deres domæne-ninja, har jeg hevet det frem for skuffen og arbejder lidt på det.

Inspirationen til siden kom oprindeligt fra Simply’s Domæne ninja – meget kort fortalt, er det bare en side som (hovedsageligt) viser .dk domæner (er så småt igang med andre TLDer) der er udløbet og derfor kan købes/registreres.
Ideen var at tages simpy’s side, og så bare lige gøre det en tand mere brugervenligt, og nemmere at finde gode domænenavne, da simply’s side ikke har nogen former for søgning eller lignende.
Jeg har så efterhånden tilføjet lidt flere ting også – bla. sat et cron job op, der gør det muligt at overvåge bestemte søgeord (eller regex), så man automatisk får en mail når der er noget som matcher.

Link: domainrobotten.dk

Nuværende TODO:
1) Mobil responsivt (en af de helt store, men noget jeg finder utroligt kedeligt – og er meget dårlig til)
2) Evt. internatiolisering (+ evt .com domæne – hvis jeg finder et godt navn)

Jeg glæder mig til at høre fra jer, alt ris/ros er velkommen!

Find ledige udløbede/ledige domæner - https://thedomainrobot.com/dk

Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende projekt! De sidder der findes med denne funktion har jeg ofte fundet ekstremt mangelfulde.

Nu har jeg åbnet siden:

- Top menuen ift. domænerne med Google links, page auth etc. er ikke klikbare - så jeg kan ikke rangere efter sider med autoritet eller masser af links?

- Videre til punktet ovenfor --> felterne er tomme?

- Efter at have udmeldt tilmelding og afkrydser felterne der kræves kan jeg ikke gå videre med registreringen

Alt i alt kan det blive rigtig spændende når det er i luften. Jeg vil helt sikkert gerne oprette mig når det er muligt :-)

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Tilmeldt 22. Feb 23
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Casper

Tak for din meget hurtige og præcise, feedback

1)
Der er som udgangspunkt ikke tiltænkt at man skal kunne rangere dem der - jeg havde en mulighed en overgang for at søge på domæner med højeste - men jeg kom til den konklussion, at mængden af domæner, på daværende tidspunkt gjore Query'en super langsom, så jeg skal lige i tænkeboksen i forhold til hvordan det bliver optimeret

2)
Der er en meget meget meget stor kø af domæner som skal tjekkes for SERP data - lige pt bruges moz.dom - men jeg er på udkig efter noget andet, da moz.com desværre kun tillader at man tjekker et vist antal domæner/mdr

3)
Jeg kan se der er noget med cach'ingen det burde midlertidigt være fikset, men ser nærmere på det senere!

Find ledige udløbede/ledige domæner - https://thedomainrobot.com/dk

Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, så har det været tænkt ind tidligere. 

Personligt ville jeg dog se en stor værdi i at kunne rangere dem efter auth og links - i så fald jeg ville købe ind med henblik på linkbuilding hvor jeg redirecter dem til mit domæne. Det ser jeg stor værdi i.

Men ja, stor forståelse for at der er ekstremt meget data der skal behandles. Så måske det skal laves som et filtreringsmodul hvor man vælger 1 til flere parametre at sortere efter. Såsom at linket skal have:

- Min 100 indgående links

- Min 15 i auth

- Etc.

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor får du data fra lige pt ? 

Mange af domænerne går igen og igen og igen, ned igennem listen. Du bør lave et eller andet tjek så domænet kun står der 1 gang

Tilmeldt 22. Feb 23
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas

Data'en kommer lidt forskellige steder fra, det problem du oplevede skyldes ikke - duplikater i databasen (det kan der ikke være, eftersom domænenavne er unikke værdier). Efter at har roddet lidt med det, kan jeg se at der lige pt er en pæn backlog af domæner der skal tjekkes - den tjekker ca. 30 domæner i minuttet. Problemet ligger i at "indlæs flere"-knappen sådan set bare tager de næste i en række. Men fordi de domæner du blev vidst da du loadede siden, med stor sandsynlighed er blevet skubbet ned i rækken - vil der være chance for at de fremgår igen.
Jeg har lavet en opdatering, så dette ikke længere kan ske! - godt spottet

Find ledige udløbede/ledige domæner - https://thedomainrobot.com/dk

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver rimeligt hurtigt uoverskueligt når domænerne bare er i "en lang liste" du burde lave så der kun er 30-50 domæner på hver side, så man så klikker sig til næste side, når de bare kommer i en lang liste og man så opdatere listen, så ved man ikke hvor man er kommet til.

Evt se her hvordan vi gør det https://hosting.gl/slettede-domaener 

Derudover, så syntes jeg ikke der kommer nogle moz data frem på domænerne uanset hvor lang tilbage jeg scroller ?

Tilmeldt 22. Feb 23
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan helt sikekrt godt se hvad du mener i forhold til den lange liste bliver uoverskuelig - jeg vil overveje meget kraftigt, om man ikke skal smide noget pagination på!

I forhold til Backlinks/SEO data - så er der som jeg nævnte tidligere en kæmpe queue af domæner som jeg burde hente data på - men det er desværre ikke gratis med MOZ, så man skal være lidt opfindsom, og derefter vil man stadig være begrænset. Så summa summarum er lidt jeg lider efter et andet sted man kan hive SEO data fra - hvis du har forslag er jeg meget interesseret :)

Find ledige udløbede/ledige domæner - https://thedomainrobot.com/dk

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er desværre kun moz der har rigtig data at hente - Men du kan altid oprette 2 eller 3 kontoer, og oprettet et par API nøgler og så hente data igennem de forskellige kontoer for at speede det lidt op. Alternativt, man kan også betale for moz, men ja det er ikke ligefrem fordi at de er billige.

Du burde også lave et WHOIS tjek på domænerne engang i mellem, for at se om de er blevet taget og så fjerne dem fra listen hvis de ikke er ledige længere, vores fungere ved at vi henter droplister en gang i døgnet, og laver whois tjek på dem løbende for at se om de er blevet slettet efter udløb, derefter laver vi whois tjek en gang i døgnet, bliver de taget forsvinder de fra listen :)

Tilmeldt 22. Feb 23
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
desværre er det ikke engang tæt på nok at ha 2-3 free-api moz brugere - hvis man kunne lave dem uden en gyldigt credit kort havde jeg lavet en bot til at lave en masse - men det kræver desværre et gyldigt kort - så må nøjes med de 7 brugere jeg har den til at skifte imellem PT - men det er langt langt fra nok desværre.

Lige nu bruger jeg DK-hostmasters egen API til DK domæner - de har dog et limit på request pr sec. så med 1.3m danske domæner, er det ikke muligt at tjekke op reglmæssigt. Kender du til API man kan bulk tjekke domæner med? (som også er opdateret & gratis)

Find ledige udløbede/ledige domæner - https://thedomainrobot.com/dk

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)