Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af ApS der er ved at gå konkurs

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 22
Indlæg ialt: 5
Fra  Holdopnu.dk Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg påtænker at overtage et nødlidende ApS for at hjælpe en ven, så han kan komme videre, og ikke selv vente på en tvangsopløsning. Det er endnu ikke konkurs og jeg kan købe det for 100 kr. Hæfter jeg på nogen måde personligt for gælden der skyldes, og som ikke bliver betalt, da ApS på et tidspunkt vil blive tvangsopløs?. Hvad med ubetalte P-bøder i ApS ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hele agumentationen for a købe selskabet virker meget besynderlig / mistænkelig.  Hvad er agumentet for at sælger ikke kan komme videre før enkonkurs ?  

Holdopnu.dk:
Hvad med ubetalte P-bøder i ApS ?

De er personlige og skal betales af føren af bilen. 

Tilmeldt 6. Apr 22
Indlæg ialt: 5
Fra  Holdopnu.dk Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 6. Apr 22
Indlæg ialt: 5
Fra  Holdopnu.dk Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Dagpengeret for sælger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Holdopnu.dk:

Jeg påtænker at overtage et nødlidende ApS for at hjælpe en ven, så han kan komme videre, og ikke selv vente på en tvangsopløsning. Det er endnu ikke konkurs og jeg kan købe det for 100 kr. Hæfter jeg på nogen måde personligt for gælden der skyldes, og som ikke bliver betalt, da ApS på et tidspunkt vil blive tvangsopløs?. Hvad med ubetalte P-bøder i ApS ?

det vil jeg kraftigt fraråde - Du overtager en masse ansvar og der kan være mange mangler (har der været arbejdsskadeforsikring for direktøren - bd 5000 for at mangle) har regnskabet været korrekt  har der f.eks været taget fradrag for årsgebyr til banken og meget andet, så resultatet du tror der er nu, kan vise sig langt langt værre

Som ejer og direktør har du ansvaret for det hele - er der manglende skatter indbetalt -. og kan du ses som handlende groft uforsvaligt på nogen måde efter din overtagelse, så kan hæfte personligt
Kan der være manglende skatte for ejerens løn - så er det direktøren selv der hæfter personligt  - p bøder er personlige og slet ikke del af firmaets fradrag og der er SÅ mange risici at det ville været totalt vildt og overtage for at hjælpe

Hvis det er for at han kan få dagpenge, (som jo så kræver han har indtjent dagpenge og været medlem af a kasse osv), så kan han omdanne selskabet til ren holding og afmelde momsregistrering, så kan han få dagpenge mens han vente på tvangsluknng, som han kan fremskynde ved at afmelde sig som direktør

Du vil for evigt stå i CVR som den der gik konkurs og dine fremtidigt muligheder for erhver og bankkonto osv vil være meget ringere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 22
Indlæg ialt: 5
Fra  Holdopnu.dk Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Egenkapitalen er tabt, så omdannelse til Holding er vist ikke en mulighed. Der mangler skat for nuværende ejer, men har været forsikringer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Holdopnu.dk:

Tak for svar. Egenkapitalen er tabt, så omdannelse til Holding er vist ikke en mulighed. Der mangler skat for nuværende ejer, men har været forsikringer.

Jo omdannelse til holding kræver ikke kapital, det er blot der omregistreres til ny branche - den hedder ikke finansiel holding -mener det er branche kode 642020 og så skal momsen være afmeldt for at vise, at driften nu er ophørt.

Når det er gjort, så vil a-kassen helt generelt altid acceptere man ikke længere er i arbejde og derfor kan man få dagpenge. De ved alt om, at lukning tager mange måneder. Han kan så godt forsat bare afmelde sig som direktør, så bliver selskabet tvangslukket - og som konkurs. Det er ikke sjovt, og han vil jo for evigt stå som konkurs person i CVR

Det grimme er manglende skat for nuværende ejer, for den vil han som ejer hænge på personligt - også ved en konkurs - den er ikke beskyttet af selskabsformen - da det er grov uforsvarlig drift i selskab/skattelov - til egen fordel, så den manglende skat fra ham selv,  kræver skat af ham i samme øjeblik der lukkes.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 22
Indlæg ialt: 5
Fra  Holdopnu.dk Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for et rigtig godt svar, men er stadig i tvivl om P-bøderne.

Det er en varebil på gule plader i et ApS og bøderne er udstedt til Aps´et og ikke til en person. Der har kørt flere personer i den, da der jhar været indlejet en del personale, men det er direktøren der står som bruger. Hvem skal betale når det er uvist hvem der har kørt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

P bøderne skal betales af den der kørte bilen personligt og betaler selskabet dem, skal der indberettes skat af det. Selskabet kan ikke sige de ikke vidste hvem der kørte deres bil, og gør de det, vil det være direktøren som står som bruger, der skal betale personligt.- Lav ikke flere problemer for dig selv med både evt manglende moms og skat og så en instans mere der vil gå efter jer - og anmelde til kurator der kan videre anmelde - betal de p bøder personligt - og så må direktøren hanke lige op i sig selv, og dels vide hvem der kører firmabilen hvornår og sikre de ved, de ikke kan komme med p bøder - det første man skal gøre, når man er nede i et hul, er at stoppe med at grave
Hold dig langt væk fra sådan et selskab er mit klare råd

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)