|
At han ikke har lavet skaden med forsæt. Kunne døren ikke monteres uden at flække stenene er det vel næppe nogens skyld. Synes det er meget godt forklaret her: https://www.bolius.dk/skal-jeg-eller-haandvaerkeren-betale-selvrisikoen-23126
|
At han ikke har lavet skaden med forsæt. Kunne døren ikke monteres uden at flække stenene er det vel næppe nogens skyld. Synes det er meget godt forklaret her: https://www.bolius.dk/skal-jeg-eller-haandvaerkeren-betale-selvrisikoen-23126 |
Hvis du i montering har flækket mursten og tapet buler ud eller lignende, så har du ansvaret med mindre du meget tydeligt har fået kundens godkendelse på, at du godt kan flække lidt mursten (ikke bare generelle betingerlser på hjemmeside). En kunde kan ikke forudse en tømrer flækker sten uden at udbedre - det kan også være galt boret - for yderligt, forkert bor/slag i forhold til stentypen og og og. Kunden har ret til, alt andet lig, at forvente en dør monteret uden skader på bygningen vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Ja bygningshåndværkere, bilhandler osv - skal absolut hælde mod selskab, hvor ex en IT konsulent med forsikring - den lille vinduespudser - investeringsfirmaer osv har det så fint i enkeltmands. Det er godt bevis på, at man netop IKKE kan sige noget helt generelt ud over, HAR man en væsentlig risiko kan ikke kan afdække, så ApS (her ville ApS have kostet samlet meget mere end de 3.100 kr der er risiko så det er heller ikke en der samlet ville have haft fordelen - og hvor lukning havde været meget vanskeligere og kravet, kunne have forhindret en lukning ved erklæring - og konkurs jo slet ikke ville have været på tale sååååå ![]() vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Havde du ikke en erhvervsansvarforsikirng? Hvis du har/havde så tag fat i dit forsikringselskab. Et af formålene med en ansvarsforsikring, er at friholde dig for uberettigede krav (og hvis du er erstatningsansvarlig) dække det. Prøv at gå den vej, og lad forsikringsselskabet tage dialogen med din kunde. |
Kirsten www.kirstensquiltshop.dk