Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Organisering og software i forbindelse med ansættelser

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Vi modtager ca. 200 ansøgninger hver gang. Ansøgningerne modtages på mail, og på trods af anvisning i jobopslaget har de alle hver deres format, 1-20 forskellige dokumenter ( i lige så mange forskellige filtyper) vedhæftet mv.

Jeg søger svar på to spørgsmål, der omhandler tips og tricks til at organisere og lette arbejdet i forbindelse med ansættelse af nye medarbejdere.


1. Software
Ønsket er et softwareprogram som kan afhjælpe denne proces. Ønske senariet er at ansøgeren søger gennem vores hjemmeside, hvorefter vi kan downloade ansøgningen i en pdf. Kunne man fx også organisere ansøgerne og lign. i programmet ville det være fedt.

Nogen der har kendskab til sådan et program?


2. Tips og tricks
Findes et sådan program ikke, så hører jeg gerne med jeres tips og tricks til hvordan i håndterer ansøgnings og udvælgelsesprocessen.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eneste jeg kan bidrage med er, at jeg altid, også ved mange ansøgninger, sælgere og chefer i både Danmark og mange andre lande, har læste HVER OG EN. Man får hurtigt lært at skimme visse dele, men jeg læser dem altid så jeg er sikker på, at have forstået ansøgers styrker osv

Det er hårdt at skrive ansøgninger, og alt for mange gider knapt læse ansøgninger 

Eneste automatisering for mig var at der dels altid var autosvar: "tak for din e-mail med ansøgning, den er modtaget, og du vil høre fra os igen inden for senest 30 dage " (og det blev styret af ordet ansøgning i emnelinjen

Alle fik svar ALTID både ved modtagelse og et afslag eller indkaldelse til første samtale, inden for max 30 dage fra ansøgningsfrist, men jeg klarede normalt også inden for 14 dage.

Der var altid oprettet særskilt mail adresse til hver ansøgning, så det var let at gruppere hvis man skulle ud til alle mm.

Men god ide med så meget automatik du kan indbygge i det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)