Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af Kina Varer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
đź‘‹ Hej Alle

👨‍💼Jeg går med tanker om at importere varer fra Kina. Og er faret vild i de nye regler og gamle regler så mit spørgsmål er: Hvad skal jeg betale for udover de produkter jeg køber hvis jeg f.eks. handler for 1500kr? Tænker på moms, told og evt. gebyr? Og er der forskel på handel som virksomhed, og handel som privat?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det for nye og gamle regler du taler om?

Hvad du skal betale er umuligt at svare på uden at kende kende toldsatsen for det pågældende produkt. Toldsatsen variere fra produkt til produkt. Du skal også betale told af fragtomkostningerne, udover det er der fragt og indfortldningsomkostninger samt evt. punkafgift  Er det vare til videresalg skal du importør registreres får du kan importere varen lovligt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får ikke økonomi i at købe i så små portioner, Alt ædes i alt for høje priser i forhold til de som køber for 150.000 per gang + fragt

Eneste regel der er ændret senere år er, at der er moms på fra krone 1 og gebyr for toldhåndtering og på 1500 kr er moms 300 kr gebyr nornalt 160 kr og told afhænger af varen men ikke voldsomt regn 150 kr så ialt ca 600 kr oveni - men er du momsregistreret så betaler du ikke momsen og så taler vil ca 300 kr

Alt beregnes på samlet pris af vare og fragt - Test lige hvad det du vil importere kan købes af alle hos Amazon, smart guy, Zalando og hvad der nu findes inden for dine produkter. Regn med ca 40% returvarer i webshop

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Havde forstĂĄet det sĂĄdan regler havde skiftet her 2021.
Er godt med pĂĄ nu at hvad jeg skal betale ikke er til at give konkret svar pĂĄ.
Det jeg egentlig søger er svar på hvis jeg købte varer på f.eks. Alibaba, hvordan finder jeg så ud af hvad jeg skal betale i alt inden jeg laver bestillingen?
Hvad skal man tage højde for sådan helt konkret. I stedet for at bestille og finde ud af hen af vejen eller hen mod slutningen hvad jeg skal betale i sidste ende.
Tilmeldt 19. Jan 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Havde forvildet mig inde på skat.dk. Og tænker stadig på eksemplet med hvis jeg f.eks. købte for 1500 kr. Hvad skal der tages højde for helt konkret, og hvordan finder jeg ud af hvad jeg skal betale i sidste ende inden jeg bestiller noget?
Tilmeldt 19. Jan 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Er helt ærlig helt ny i dette, og søger en begynder "intro" til dette.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

For at kunne bestemme toldsatsen til du finde varekoden for produktet, har du varekoden kan du slå toldsatsen op. 

Varekoden kan du til nød ( det er ikke helt let) finde i toldtariffen

Der er gennem tiden, skrevet meget om import og fortoldning her på amino, så søg i de gamle indlæg

Tilmeldt 19. Jan 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Bare ioden, tak =)
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)