Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det svare sig for mig at leje ud?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 3. Oct 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i kloge og gode mennesker :) 

Jeg har simpelthen svært ved at dreje alle de skatteregler, indgifter, udgifter, afkast, forrentning osv. 

Star Hvornår vil det kunne svare sig for mig at leje min lejlighed ud?

Jeg behøver ikke den store gevinst nu og her, men ønsker selvfølgelig heller ikke at der er månedligt underskud.. 

Jeg sidder i en lejlighed med følgende udgifter og lån der er tilbage:

Boliglån i banken: 183.000,00 kr. desværre på 5% i udlånsrente som jeg betaler 1.385,00 kr. af på hver måned.

Realkreditlån v. totalkredit: 758.000,00 kr. på 3% hvor jeg lige har betalt 10.878,36 kr. for et kvartal.

Ejerudgifter på 1.934,50 kr. hvoraf der også er betalt for aconto 230 kr. til vand og 200 kr. til varme. 

Lign. lejemål i nærområdet udlejes mellem 6.500 kr. til 7.200 kr. uden aconto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det regnestykke kræver mere viden om din lejlighed og om det er værelse eller hele lejligheden og kort tid eller lang

Udgangspunktet er alle udgifter inkl renter men UDEN afdrag som ikke er en udgift, og jeg tror du har afdrag med i dine tal. Din husleje skal være højere end disse udgifter efter skat  - som afhænger af de øvrige ting - men langtidsudlejning hele lejligheden - regn 36% skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fredericia
Tilmeldt 3. Oct 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John Hannover

Mange tak skal du have - der er tale om udlejning af hele lejligheden som er en 3-værelses lejlighed. 

Nu siger du alle udgifter uden afdrag og 36% i skat af lejen.. 

Jf. nedenstående og førnævnte oplysninger gætter jeg så på det vil se sådan her ud: Korriger og oplys mig endelig :)  

1.934,50 kr. ejerudgift + (22.577,13 kr. / 12) årlig rente på totalkredit + (9.800 kr. / 12) årlig rente på bank lån + 350 kr. EL = 4.982,5875 kr.

7.000 husleje * 36% = 2.520 kr. til skat~

7.000 kr. - 2.520 =  4480

Betyder det så, at jeg vil have et cirka månedligt underskud på 4.480 kr. - 4.982,5875 kr. = 502,5875 kr. 

Foruden at medregne noget til renovation og administration?

Realkredit oplysninger: 

Ydelse før skat: 44.581,44 kr. 

Ydelse efter skat: 37.131,07 kr.

Rente; 22.577,13 kr.

Bidrag før kundekoner: - 

Afdrag: 16.338,95 kr. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det erkender jeg åbent jeg ikke har lyst til at regne efter
Alle udgifter du har konkret uden afdrag - divideret med 0,76 siger hvad du skal have ind for at have pengene i lommen efter skat - 
Renterne er lidt mere besværlige for dem har du jo fradrag for, så det er beløbet for renter EFTER skattefradrag du skal have med ind

Ved ikke hvad "ejerudgift er" men er det skat af ejendommens værdi årligt, bortfalder den ved udlejning

Du får ikke mig til at sidde og regne det hele - dels kunne jeg let lave fejl, dels tager det tid og kræver mere viden om renten/rentefradrag mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 609
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Ved ikke hvad "ejerudgift er" men er det skat af ejendommens værdi årligt, bortfalder den ved udlejning

Det plejer at være skat + fællesudgift til ejerforening. Det er vel kun ejendomsværdiskatten som bortfalder?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:

Cookie - John Hannover:
Ved ikke hvad "ejerudgift er" men er det skat af ejendommens værdi årligt, bortfalder den ved udlejning

Det plejer at være skat + fællesudgift til ejerforening. Det er vel kun ejendomsværdiskatten som bortfalder?

yes kun ejendomsværdi skat ikke noget til ejerforeningen der bortfalder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)