Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad er der, med den skattekonto ???

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 22
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit årsregnskab går op på nær én ting: Skattekontoen.

Primo 2022 var beløbet her 154 DKK, ultimo er det 10.984 DKK.

Hvis jeg angiver 154 DKK i åbningsbalance for 2023 er regnskabet i balance. Men jeg skal selvfølgelig benytte 10.984. Er der nogen der har en ide til, hvad jeg kan have misset, siden jeg ikke kan få balancen på plads? Hvis det er til at svare på :-)

mvh

Torsten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har en anden fejl på forskellen mellem de 10.984 og de 154 kr

Start med regnskab 2022 og se på kontoen skattekonto i det regnskab med alle posteringer åbne  - Log på skat og se hvad der er sket under 2022 på skattekontoen og så ser du måske af den selv fejlen

Jeg har så ikke helt forstået om det er fordi du skifter regnskabsprogram og om du ikke har haft sådan et for 2022 - for så er det ikke så let at finde. Hvorfor skal du lave åbningsbalance 2023 - har du skiftet program eller været helt uden i 2022

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Apr 22
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hurtigt svar, John.

Jeg har anvendt sammen regnskabprogram i 2021,2022 og nu i 2023. Det fungerer bla på den måde, at jeg som afslutning på årsregnskabet i mit ApS laver en ny årsbalance.

Jeg har prøvet at gøre som du foreslår, men jeg er vist ikke dygtig nok til at kunne identificere forskellene. Desværre.... Jeg har i løbet af året lavet en del overførsler fra min driftskonto til skattekontoen, bla aconto selskabsskat, moms og udbytteskat. Nogle af beløbene er trukket fra skattekontoen, mens andre jo først bliver det senere (fx moms for andet halvår). Jeg skal ikke betale selskabsskat, da jeg har underskud i indeværende år, dvs at jeg skal have acontoindbetalinger tilbage. Det er indregnet i min balance.... tror jeg :-) Jeg kan sandt for dyden ikke finde årsagen til differencen.....

mvh

Torsten

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ring til skat ,- de plejer faktisk at være meget flinke og serviceminded - jeg havde lignende problem sidste år jeg havde IVs og fik både telfonisk og pr mail en meget udførlig forklaring - de laver self. ikke regnskabetSmile men de hjælper mere end de ret beset har pligt til tror jeg, og meget mere end mand forestiller inden man har snakket med dem. 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være det er mig der misforstår men der er noget som ikek giver mening.

1. hvorfor starter du med en ny åbningsbalance hvert år ? Du skal da bare lade den fra året inden gå videre. Det giver ingen mening.

2. diffen på skattekontoen må være nem at finde. Du kan udskrive alle posteringer for året på skattekontoen og så kan du sammenligne med dine posteringer dertil fra Dinero. Så mange transaktioner kan det ikke være så det ikke lader sig gøre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Torsten911:
Jeg har anvendt sammen regnskabprogram i 2021,2022 og nu i 2023. Det fungerer bla på den måde, at jeg som afslutning på årsregnskabet i mit ApS laver en ny årsbalance.

Den er gal. Når du har samme program, så skal du - normalt - først afslutte 2022 regnskabet i programmet, og der spørger den, om du vil overføre til 2023 og så sker det helt automatisk
Hvad har du for program?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Apr 22
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret John. Det fungerer på den måde, som du beskriver. Jeg har en del at lære :-)

Fra Hørsholm
Tilmeldt 20. Jan 23
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Svært at svare på...

https://www.21-5.dk/

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)