Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af faktura?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg har lavet en fejl i min bogføring, og vil høre om nogen har en idé til hvordan jeg bedst kan rette op på den :)!

Jeg skal afholde et kursus her i 2023, og har i den forbindelse modtaget en del forudbetalinger fra kursister i 2022. Jeg har oprettet fakturaerne til kursisterne i mit regnskab for 2022, men det går nu op for mig, at disse fakturaer jo egentligt hører til i mit 2023-regnskab.

Er der i dinero nogen måde at flytte fakturaerne til mig regnskab for 2023, og så bare oprette balanceposter for forudbetalingerne i mit regnskab for 2022?

På forhånd mange tak for svar!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55

Kan kunderne kræve alle deres penge tilbage som forudbetaling - og er det momspligtigt

hvis du først ejer pengene = kan ikke skulle betale retur så kan du sætte et beløb af på indtægtskontoen UDEN momsen og ned på en konto for afsatte midler i status under gælden - Du flytter ikke som sådan fakturaerne men afsætter beløbet. Hvis ikke kunderne kan kræve pengene retur - ville jeg nu nok ikke rode meget med det - men det kan afhænge af flere ting

Momsen hører til 2022 hvis der er en sådan

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jan 23
Skrevet kl. 21:54
Mange tak for svar! Det er ikke momspligtigt, men kunderne kan i princippet kræve deres penge tilbage inden kurset starter.

Undskyld hvis jeg spørger dumt - jeg er ny i brugen af dinero - men hvad vil det sige at "sætte et beløb af på indtægtskontoen ... og ned på en konto for afsatte midler i status under gælden"? Jeg er af en bekendt der er revisor blevet rådet til at "flytte beløbet til en balancekonto" - er det det samme?

Mvh og tak igen.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:27

Ja det er det samme - få hjælp til det så du ikke kikser hvis du vil flytte - kreditere indtægt og debitere konto lagt i kortfristet gæld i status/balancen

vh John Hannover

Tilmeldt 3. Jan 23
Skrevet kl. 18:57
Mange tak for hjælpen John! Jeg tænker, det er noget, dineros support må kunne hjælpe med :). Med mindre der er andre steder at søge hjælp, du vil anbefale? Mvh Mikkel
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07

Ja hvis du siger du skal have periodiseret en indtægt, og de ikke nødvendigvis skal tage stilling OM det er korrekt du skat det (for det er jo ikke et teknisk regnskabsspørgsmål) så tror jeg de kan vise dig hvordan

vh John Hannover

Tilmeldt 3. Jan 23
Skrevet kl. 20:09
Tusind tak endnu en gang - det er virkelig en stor hjælp det her.

Mvh,
Mikkel
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)