Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk webshop med vare med udenlandsk tekst

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Jan 23
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Må en dansk webshop gerne sælge vare der er mærket på f.eks tysk? Alså f.eks opvasketabs hvor pakken med opvasketabs udelukkende er på tysk?

Har ikke kunne google mig frem til det.

På forhånd tak for svar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jan 23
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes bare der er utallige produkter online der ikke er beskrevet på dansk selvom det er en dansk webshop?
Tilmeldt 1. Jan 23
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg så lige læst det link du har skrevet og deri står der at hvis man gør opmærksom på at manual eller vejledning er på et andet sprog så er det iorden at det ikke er på dansk
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daf85:
Nu har jeg så lige læst det link du har skrevet og deri står der at hvis man gør opmærksom på at manual eller vejledning er på et andet sprog så er det iorden at det ikke er på dansk

Det er faktisk ikke det, der står. Der står at forbrugeren udtrykkeligt skal give tilladelse til at det er på et andet sprog.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 1. Jan 23
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja og det gør forbrugeren vel så også når vedkomne vælger at købe produktet efter at have fået afvide at det er på et andet sprog
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej - der står at forbrugeren skal give ‘udtrykkelgit samtykke’ - dvs. Du skal have en aktiv accept fra kunden.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 1. Jan 23
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg kigget de første 10 danske webshops igennem som der sælger opvasketabs med enten engelsk eller tysk skrift og når jeg prøver at købe dem bliver jeg ikke en eneste gang bedt om at gi samtykke til at det ikke er på dansk. Er det så ulovligt? Bliver den lov bare ikke overholdt generelt?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det sidste du kan gøre er at gå efter hvor mange andre der ikke overholder regler - det er der masser der gør - og forbrugerombudsmand er klar - anvisning skal være på forståeligt sprog . og hvis udenlandsk skal forbruger aktivt bekræfte at være klar over det
Du vil også let hænge på evt skader hvis en person bruger det galt - men hvis dit problem med at komme igang er, at få trykt en dansk anvisning, eller få forbruger til at bekræfte Tysk - så tror jeg du vil slå dig mange gange i processen
Der er masser af folk der ikke overholder alle regler - det er blot en risiko at tage - Hvis du tager til københavn i myldretiden, så vil du også mange steder kunne tro, at cykler altid må køre over for rødt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jan 23
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)