Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugtmoms ved køb af brugte designervarer fra udlandet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg synes at lovgivningen omkring brugtmoms virker rimeligt kringlet, så derfor forhører jeg mig lige herinde. 

Jeg går og overvejer at starte en webshop, hvor jeg sælger brugte designervarer herunder tasker og sko. Jeg køber varerne brugt gennem et asiatisk auktionshus, hvor sælgerne oftest er private personer. Men mit spørgsmål er, når jeg så selv skal sælge varerne videre, om de så hører under reglerne for brugtmoms? 

Håber det giver mening

Vh. Gustav E

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Gustav_E:
Jeg køber varerne brugt gennem et asiatisk auktionshus,

Så er du virkelig i risikozone for at få købt kopivarer - hvilket kan blivet meget dyr fornøjelse for dig. Import af kopivare er er strafbart. 

Iøvrigt skriver du intet om, hvor i verden varerne skal sælges. 

Tilmeldt 23. Jul 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

 

De varer jeg køber er jeg sikker på er ægte. Produkterne skal sælges i Danmark gennem et website og gennem trendsales og facebook marketplace. 

Mvh. Gustav 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Gustav_E:
De varer jeg køber er jeg sikker på er ægte

Du kan være helt sikker på at sådan vare vil blive konfiskeret i tolden, og efterfælgende vil du få en sag på halsen fra de pågældende mærkevarefirmaer. 

Tror mig du vil ikke få andet end bøvl. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Gustav_E:

Hej Amino

Jeg synes at lovgivningen omkring brugtmoms virker rimeligt kringlet, så derfor forhører jeg mig lige herinde. 

Jeg går og overvejer at starte en webshop, hvor jeg sælger brugte designervarer herunder tasker og sko. Jeg køber varerne brugt gennem et asiatisk auktionshus, hvor sælgerne oftest er private personer. Men mit spørgsmål er, når jeg så selv skal sælge varerne videre, om de så hører under reglerne for brugtmoms? 

Håber det giver mening

Vh. Gustav E

Nej det er til køb fra private i EU alene

Jeg er 110% enig med Ravn i, at sådan et autionshus har masser af fake. Du skal være importregistreret og ser told en kopi vare i fortoldning, skal de dels orientere varemærkeindehaver, dels destruere varen eller udlevere den til mærkevarehaver og endeligt tildeles du en bod og et erstatningskrav

Det med du tror det er ægte, lyder HELT usandsynligt med brugte designervarer og der er KUN dit CVR til at være 100% ansvarlig 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)