Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En lille julehistorie om webhoteller

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har to Weebly websites - men Weebly accepterer ikke DK domæner, så har i et antal år haft standard hotel hos et stort firma hvis navn starter på S.- lad os kalde det "S.com" Disse hoteller peger på weebly sitene. 

Jeg har aldrig oprettet noget hos "S.com" - jeg oprettede webhoteller hos københavnske Surftown, som var ret godt og fair webhotel og havde god chat support - men det blev opkøbt af "S.com" og der vidste jeg godt at betingelserne ville blive forringet på sigt, (for sådan er kapitalismen.., som sangteksten så korrekt lyder) men det var først her i december at det kom til et klimaks, nemlig da "S.com" fordoblede deres pris for standard webhotel til 1100 kr! uden forørigt at advisere om det - noget af en pris at betale for et "pege på" hotel. Og jeg har to, dvs. 2200+ kr   "S.com" havde lukket et af hotellerne pga ikke betalt regning, fair nok, men derfor var jeg i panik og skulle på kort tid finde alternativ - Jeg googlede "billigt webhotel" men der kom bare "S.com" og de andre store firmaer frem - men så gik jeg lidt længere ned på Google listen og fandt et firma som hed hostingdk.net og var fra Midtsjælland og de tilbød hotel for 10 kr pr måned. Jeg tog chancen og betalte for 6 måneder, kr. 60, et lille men fair beløb og tænkte at jeg måske blev fuppet. Men nej! 1 døgn senere var mit Weebly site oppe at køre igen- i mindst samme hastighed som før! og jeg havde korresponderet personligt med flink og hjælpsom medarbejder hos firmaet med straks-svar -og han satte det hele op for mig, endda uden at jeg bad ham om det.  Han gjorde alt det, som man ikke kan få hos de store firmaer. 

Et webhotel er selvfølgelig  en lille ting i sig selv, men denne historie er et billede på noget større! Nemlig om et internet som er fuldt af pengegriske superkapitalistiske og profitorientede nærmest monopollignende firmaer(efter opkøb på opkøb) og så  er der er nogle små fantatiske firmaer som leverer gode og fair produkter, men de er så satans svære at finde! 

Tilmeldt 24. Dec 22
Indlæg ialt: 32
Fra  Kapture.dk Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en træls udfordring - håber du finder svar!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)