Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af selskab med gæld til moder- og søsterselskaber

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et holding selskab som ejer nogle forskellige driftselskaber. Det ene af disse vil jeg gerne lukke, men jeg har den udfordring at det skylder penge til holding selskabet (moderselskab) som er kommet ind som et lån. Derudover har det et ubetalt faktura (som er et par år gammel) til et andet af mine driftselskaber (søsterselskab). Selskabet har ikke pengene til at betale disse, og der er heller ikke omsætning på vej.

Så hvordan lukker jeg dette selskab på den rigtige måde, som samtidigt giver bedst mening ift. kreditorerne (moder- og søsterselskab)? Der er ikke gæld til eksterne kreditorer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan lukke via erklæring som lettest, men det kan du kun hvis der ikke er gæld i det hele taget. Så er du ude i noget likvidation  - Du er også nærtstående og kan ikke bare afskrive beløbet i det selskab med regningen som de skal forrente i hele periode, ganske som de skal med lånet fra holding - markedsrente, ellers beskattes holding af den, uden at få den og uden fradrag i drift - og hovedaktionær kan ikke tage fradrag for lån til selskab/datter som måtte gå konkurs, hvad der er muligheden, for at bare få det lukket, men lån osv er tabt uden fradrag

Jeg ville betale en dygtig revisor for en gennemgang af detaljerne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Holding og søsterselskab eftergiver gælden. Får ikke fradragsret for tabet. Gælden er nu væk i selskabet og der lukkes  ved erklæring..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)