Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg stopper med at betale, hvis jeg er i en bindende kontrakt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
hej

Jeg har indgået en kontrakt med et bureau der varer fra 1. sep 2022 til 1. mar 2023.

Men de har ikke levet op til kontrakten og vi ønsker at stoppe, men de vil fortsætte.

Kan jeg stoppe med at betale for de sidste 2 måneder?

Vi betaler 15.000kr om mdr.

Kan det betale for dem at sende os til inkasso osv?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er på ovenstående grundlag umuligt at vurdere om handlen kan hæves.  Har du gjort skiftlig indsigelse mod den  manglende overholdelse af kontrakten?  hvad var deres  svar?  

I princippen kan en handel hæves ved fejl og mangler, men det må bero på en konkret vurdering. I købeloven kan du læse om fejl og mangler i handelskøb (B2B)  Men bare at stoppe med at betale vil være en rigtigt dårlig løsning for dig. 

  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan lade være med at betale og bør skriftligt redegøre for hvorfor
De sender dig med 99,9% til inkasso -. gætter på noget SEO type service - og de vinder de sager oftest så de betaler ikke inkassoen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg det er et SEO bureau. Vinder de ofte de sager? Selvom vi skriftligt redegører hvorfor vi trækker os? :I
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Simon

Vil du sende mig en mail (albert@computernoerden.dk) eller privatbesked med navnet på bureauet? Der er nemlig en hel del snydepelse i den branche, og jeg har hjulpet en del virksomheder med at komme ud af det.

Albert

Tilmeldt 29. Nov 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Albert

Tak for beskeden. Jeg har sendt dig en mail :)
Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Halløj,

Der er som udgangspunkt aldrig noget der forhindrer dig i at betale, rent praktisk.

En handling har dog altid en konsekvens. Hvis kontrakten med bureauet er klokkeklar, og de har levet op til hvad de rent kontraktuelt er forpligtet til, så ender den nok hos et inkassobureau eller en advokat. Der har du selvfølgelig mulighed for at lave en indsigelse. En indsigelse er dog kun "gyldig" såfremt den omhandler det aftalte arbejder, du kommer ikke langt med en indsigelse på baggrund af hvad du "føler". Laver du en indsigelse, men modparten er sikker på at de har overholdt deres forpligtelser, vil de dog nok vælge at stævne dig - Det er her at selvindsigt er vigtigt, for hvis du ikke er villig til at bære omkostningen for at "slås" vinder modparten uden sved på panden.

Det lyder lidt som om at den nævnte virksomhed beskæftiger sig med hjemmesider/online markedsføring (gætværk fra min side). De fleste af den slags bureauer træner deres salgsstab i kunsten "at love noget uden at love noget". Der er en verden til forskel i at sige:

"Vi garanterer dig for, at for dine 15.000 kr. om måneden får du: XYZ."

Eller

"Vi garanterer dig for, at for dine 15.000 kr. om måneden, vil vi gøre alt hvad vi kan, for at du opnår XYZ."

Hvis du er nervøs for konsekvensen ved at regningen ryger til inkasso, ville mit bedste råd være at konsultere en advokat eller et inkassobureau.

Mit næstbedste råd ville være at indgå et forlig med bureauet med henblik på at afslutte samarbejdet - Denne løsning ville være at fortrække hvis du kan nikke genkendende til noget af det overstående, hvor du kan se at de reelt har "levet op til kontrakten", men at du bare ikke har fået det du havde håbet på. For hvis de har overholdt deres del, og gjort alt i god tro, så har de en vindersag, hvor du udelukkende vil pålægge dig selv flere unødvendige omkostninger.

Den tredje mulighed ville jeg ikke anbefale, men det er en mulighed.. Hvis du ved hvilken advokat eller inkassobureau de benytter sig af, indgå et samarbejde med dem, det vil højst sandsynligt skabe en interessekonflikt, hvor de må se sig nødsaget til at pålægge sig selv flere omkostninger for at jagte deres penge. Dette er dog kun en mulighed du skal benytte dig af hvis du er villig til, via dårlig stil og skidt moral og etik, at slippe for en regning.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

simonny:
Vinder de ofte de sager?

Det er da da vis ingen der kan svare en tydeligt på ( dog lige på nær john).  Var jeg dig ville jeg spørge en advokat til råd og få ham til evt. at hæve handlen, det vil virke ret så skræmmende på modparten hvis i starter ud med at bruge en advokat. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)