Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importmoms på varer fra Amazon EU ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 22
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg bestiller nogen gange varer til min virksomhed ApS fra amazon.de (Tyskland). Der er pålagt VATfakturaen, jeg forstår det som at jeg normalt skal betale importmoms af varer købt indenfor EU, og dette tilfælde burde leverandøren ikke pålægge VAT da jeg skal betale den i DK. Men jeg lagde mærke til, at at afsender står som Amazon EU med en DKVAT nummer. Hvis afsender har et dansk VAT nummer skal jeg så stadig betale importmoms ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der på fakturaen står et dansk moms nr. så skal momsen betales, da der er tale om dansk moms. 

Tilmeldt 22. Sep 22
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men den har jeg vel allerede betalt så ?? fordi der står et dansk momsnummer ?

hvis der ikke stod et dansk momsnr så skulle fakturaen have været uden Moms også skulle jeg vel selv indberette importmoms??

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Wolfmeyn:
Ja men den har jeg vel allerede betalt så

Hvis momsen fremgår af fakturaen, så er det korrekt at du har betalt momsen. Når de har et dansk moms nr. så er de moms registreret. i DK. 

Hvis ikke de ikke har et dansk moms nr. men et moms nr. fra et andet EU land, er det korrekt du skal indberette købet til skat når du laver momsafregning

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

opret en business profil på Amazon, så alle dine firmakøb bliver momsfri.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Wolfmeyn:

Ja men den har jeg vel allerede betalt så ?? fordi der står et dansk momsnummer ?

hvis der ikke stod et dansk momsnr så skulle fakturaen have været uden Moms også skulle jeg vel selv indberette importmoms??

ja men check lige, at det faktisk ER et dansk momsnummer ved at taste det her - og ikke bare 25% anden lands - vælg danmark som land Vies on-the-Web - European Commission (europa.eu) 

Når du er momsregistreret må f.eks tyskland ikke fakturere med andet end reverse charge du skal indberette - og uden moms

vh John Hannover<

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)