Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs efter 5 år

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 16. Dec 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg gik personlig konkurs for 5 år siden. Men nu er jeg så slettet i RKI. Er der nogen som ved hvad det betyder for mig. Kan jeg eventuelt starte mit eget APS

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kender ikke baggrunden af dit konkurs, og heller ikke omstændighederne. En ApS for at have en ApS er dog ikke anbefalingsværdig. 

Når det er sagt, så kan jeg ikke se noget til hinder for at du stifter en ApS

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det har du altid kunne faktisk, men dine kreditorer som jo stadigt eksisterer, kan tage anparterne i pant hvis du stadigt ikke kan betale din gæld
Dertil kan SKAT kræve sikkerhed for moms

Så længe du er konkurs, kan kreditorer gøre udlæg i anparterne HVIS de vil

RKI har ikke som sådan at gøre med det. Check også der er en bank der vil give erhvervskonto, for din konkurs ser de jo ved opslag i CVR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et godt svar jeg tror jeg vil prøve at stifte et Aps. om og hvis banken er med på den ide

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

simonp61:

Tak for et godt svar jeg tror jeg vil prøve at stifte et Aps. om og hvis banken er med på den ide

lyder fint, og god ide at se om ikke du kan få din personlig bank med så langt, at de stiller erhvervskonto op (mod betaling - regn trygt med det :) )

Du burde også vide, om du skyldte det offentlige mere end 50 t ved din konkurs, for det er grænsen, hvorfra de generelt stiller krav om sikkerhed for moms ved nystiftelse

Husk - at der KAN være gamle kreditorer som tænker "Hvor pokker fik han lige de 40.000 kr fra, når han ikke kan betale de 10.000 han har skyldt mig i årevis" og det er de kreditorer der så kan spænde lidt ben, men det er nu ikke ofte, nogen panter anparter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du burde også vide, om du skyldte det offentlige mere end 50 t ved din konkurs, for det er grænsen, hvorfra de generelt stiller krav om sikkerhed for moms ved nystiftelse

Det krav bortfalder når der er gået 5 år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Cookie - John Hannover:
Du burde også vide, om du skyldte det offentlige mere end 50 t ved din konkurs, for det er grænsen, hvorfra de generelt stiller krav om sikkerhed for moms ved nystiftelse

Det krav bortfalder når der er gået 5 år.

super - tænkte det kunne være sådan men manglede konkret viden - så kan trådstarter glemme den overvejelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John ja jeg skylder til moms mere end 50000 men der er nogen som siger at kravet om sikkerhed for moms falder bort da der er gået 5 år?? ellers tak for svar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

simonp61:

Hej John ja jeg skylder til moms mere end 50000 men der er nogen som siger at kravet om sikkerhed for moms falder bort da der er gået 5 år?? ellers tak for svar

det vidste Lier i hovedet og så er det givet korrekt. Det lyder også sandsynligt, så godt det blev afklaret, men der var nu ikke sket noget, ved at du hørte skat.
Selv gælden er ikke borte - blot kravet om sikkerhed for moms ved nyt ApS - så det offentlige kan stadigt gå efter beløbet givetvis (der er udsatte forlængelser på området, så det kan jeg ikke forestille mig i dit fald er borte som krav)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Dec 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
RKI har ikke som sådan at gøre med det. Check også der er en bank der vil give erhvervskonto, for din konkurs ser de jo ved opslag i CVR

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)