Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At finde job som freelance tekstforfatter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Jun 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger aktivt (helst længerevarende) efter skriveopgaver som tekstforfatter. Da jeg startede for nogle år siden, var der utroligt mange opgaver, der kunne bydes på her på Amino. Det er ikke længere noget, jeg ser meget af. Jeg har fået opdateret min LinkedIn, men hvad kan man ellers gøre? Nogle skribenter har lavet hjemmesider om deres service, og overvejer selv, om det kunne gøre mig mere synlig.

Andre freelancere herinde der har nogle gode tips? 🙏

Mangler du en tekstforfatter? 👉 www.ctekster.dk

Tilmeldt 23. Jun 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror meget af den type freelance-arbejde er rykket over på platforme som Fiverr. Spørgsmålet er så om det er dét værd, når Fiverr tager 20%, momsen 25% og der selvfølgelig også skal betales skat. Derefter er der ikke meget tilbage af de 50 øre/ord (du nævner på din linkind).

Måske du skal satse på en stærk hjemmeside og herefter samarbejder med etableret bureauer og andre mindre samarbejdspartnere der leverer anden markedsføring. Hvis det er noget du skal leve af selvfølgelig.

Det var mine 25 øre, håber de kan bruges 😊

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Jun 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan selvfølgelig godt være! Jeg har prøvet med Fiverr og UpWork, men det var simpelthen ikke alle de gebyrer værd 😅

Tak for råd! Jeg tænker også, at jeg må satse på at lave en hjemmeside, så jeg kan blive mere synlig på Google også. 😊

Mangler du en tekstforfatter? 👉 www.ctekster.dk

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 18:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit svar er sandsynligvis det mest kedelige.

Det ville være rart hvis jeg kunne fortælle hvor der findes en hat du kan trylle en kanin ud af, eller en gås der lægger gyldne æg. Men jeg er ikke tryllekunstner og hedder heller ikke Æsop.

Du bliver desværre nødt til at arbejde for at få dit navn udbredt, samtidig med at du finder din målgruppe blandt dem, du deler en overbevisning med.

Det første gør du gennem konstant eller regelmæssig profilering (fx. her på Amino, men det kan også være Facebook eller et nyhedsbrev) : lad folk vide at du eksisterer, og at du er der når de skal bruge dig. Mennesker er glemsomme, og desuden dovne: når det brænder, tager de sig sammen ved at tage det første det bedste de kan komme i tanker om. Af den grund har Peugeot deres logo 7 forskellige steder på bilen, sådan at du altid ser deres navn fra hvilken vinkel du end ser bilen. Af den grund laver Acer og HP computere med en masse programmer preinstalleret under Acer eller HP-brandet: navnet er vigtigt at blive nævnt hele tiden. 

Det andet handler om dit hvorfor: Alle i verden ved hvad de laver. Mange ved også hvordan. Men de færreste ved hvorfor de overhovedet startede. Tænk over det: hvorfor elsker du din partner? Det søde smil? Det har millioner af mennesker, så hvorfor lige den ene person? Fordi vedkommende hjælper dig? Vedkommende er vist ikke den eneste. Og så kan jeg fortsætte en halv time, men i sidste ende er det svært at sætte ord på et hvorfor. 

Dine potentielle kunder er ligeglad med hvad du kan eller hvordan du gør det: de kan vælge 500 andre til måske en bedre pris og med et tilsvarende resultat. 

Medmindre du deler noget med dem - noget de måske ikke engang er klar over. 

Jeg har været telefonikunde hos evercall siden 2008. De er ikke den bliligste. Og de laver indimellem fejl. Men: de går de ekstra mil som jeg også går for mine kunder, indtil en udfordring er løst. Og så skriver de indimellem for at spørge hvordan det går: jeg føler mig værdsat - og det kan jeg godt lide. 

Så: find ud af hvad du har tilfælles med dine potentielle kunder, og spil på det. Brug det. På den måde kan du skabe et bånd med dine kunder. 

Du kan overveje at finde ud af hvad din unfair advantage er, og bruge det som dit varemærke - de mennesker der kan lide det vil sandsynligvis blive ved med at hænge på dig. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit problem er vel, hvordan du kommer ud til potentielle kunder, så de opdager dig.

Der var engang, hvor mange kunne tjene lidt ved at skrive "optimere" tekster med "skjulte" obligatoriske søgeord - men dels er den slags ikke helt så enkelt at slå sig op op i dag, og dels er der flere og flere "gør det selv folk" inden for alt fra tekster, til regnskaber, til markedsføring, SEO og og og - og der skal du jo have sorteret de fra, som reelt ikke kan eller vil, betale for dine tjenester.

Du har været i gang i mange år forstår jeg, med gode gamle tidligere Amino tider osv, og så burde du måske faktisk have fået et navn. Et navn der gik lidt fra bruger til bruger som - "hende Charlotte" bruger vi, hun er sgu god ...

Med andre ord, du skal nok i høj grad satse på gentage kunder og disse kunders øre til øre videregivelse. Alternativt, se om du kan få deltidsjob i et tekst bureau - måske partner op med nogle, der har lidt tilsvarende freelance tilbud til erhverv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jan 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg står og mangler en tekstforfatter, så du er mere end velkommen til at sende mig en pb, så kan jeg smide min mail - og så kan vi tage den derfra? :)
God jul 🎅🏼

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)