Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pynt og lignede til messe/julemarked

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 19
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

konen har købt gennem hendes EMV noget pynt til hendes julemarked bod. Hun er dog lidt i tvivl om hvordan de der udgifter bogføres. Der er tale om lyskæder (evt. batterier til dem), små kunstige juletræer mm.

Sætter meget pris på hjælpen!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe hun kan overbevise skat om, at de ALENE bruges i hendes EMV til boden og ikke privat, så er det en helt almindeligt udgift som alle andre - med den moms som fremgår af regningen til hendes EMV. Hvis skat formoder de bruges privat også, så skal den deles i % privat/EMV, men købt og bevist brugt i juleboden kan jeg ikke se problem med bare fratræk umiddelbart. De tilhører så hendes EMV og skal tages ud igen ved evt lukning og må ikke bare bruges privat jo

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Nov 19
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tak. Det giver mening. Hvordan kan man dog overbevise det 😅?

Og så, et ekstra spørgsmål: hvis en kvittering indeholder både vareprodukter og “pynt”, skal man så i dinero “dele“ kvitteringens beløb så en del går til varekontoen og den anden til udgifter?

Tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man kun så godt som muligt - billeder af juleboden er i alle fald EN ting -

Det er noget af det SKAT jo slås med, da meget man lægger i regnskabet jo reelt kunne være til en selv - og bruges privat - og så er det kun op til hvor sandsynligt man kan vise det ene eller andet. Julebod pyntet synes jeg hælder til firmaudgift rent - men tag den modsat - hvis man køber ind til den og den er 5-12 dec - så kan man jo så tage det hele hjem i haven og huset og pynte med under Julen - DET er de to punkter skat vil kunne se på.

Det har ikke betydning hvilken konto når bare moms er korrekt - varekonto bliver jo korrigeret 31/12 ved at varelager korrigeres, så man ikke har fradrag for varer på lager - men hvis ikke julepynten tælles op til værdi - så gør det jo heller ikke forskel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Nov 19
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak. Så skal hun nok dokumentere med nogle billeder og måske også ved at mærke pyntet med firmanavnet så de ikke bruges til andre formål 🤷

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)