Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkøb konkurs

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 22
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har kig på et konkurs med et varelager jeg gerne vil købe. 

Skal kurator oplyse mig om andre bud og hvad de er på? Eller har man kun et forsøg? 

Kurator har blot oplyst han gerne vil have buddet indeværende uge. 

Jeg har ikke prøvet det før så alle gode er velkommen. 

Der er et varelager af en værdi på 300.000 nogle råd til hvad de vil kunne købes for. 

Det er dametøj og tilbehør varlageret består af. Derudover er der en smule inventar.  

Alle råd modtages :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nej Kurator skal ikke oplyse dig om evt. andre bud. Kurators formål er at opnå den bedste mulige pris i den givne situation, du kan aldrig være sikker på at der rent faktisk er andre der byder, men det vil kurator gerne have dig til at tro. Min erfaring er at professionelle opkøbere byder ofte ret lavt, så pas med et for højt tilbud.  

Det er svært at sige noget om hvad du skal byde, for det vil meget afhænge af den konkrete situation, men hvis 300.000 er indkøbsprisen ville jeg nok ikke byde mere end 25-50.000 DKK. 

Husk i dit tilbud at sætte en frist for hvor lang tid dit tilbud er gyldigt. f.eks 8 dage fra dags dato.  

Held og lykke

Ravn

Tilmeldt 20. Sep 22
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 06:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar - det var gavnligt.

 Jeg må bare kaste mig ud i det.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 23
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Kort svar: Nej, kurator skal ikke oplyse dig nødvendigvis om andre bud. Kurators opgave er at få så mange penge som muligt, som efterfølgende kan deles til kreditorerne efter konkursordenen i konkurslovens kapitel 10.

Under konkurs handles der ikke til "going concern". Kort sagt: Hvis det før var 300.000 kr., værd, er det formentlig langtfra dette i dag.

Gratis artikler og værktøjer om jura - læs mere på Juraviden.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)