Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab uden driftselskab - kan man det?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Den virksomhed jeg startede for nogle år tilbage er nu lukket. Holdingselskabet eksisterer fortsat, nu med en sum likvide midler men uden et tilknyttet driftselskab. De midler skal nødig spises op af inflation. Men...må jeg godt investere disse midler i fx C25 selskaber eller andre papirer? Altså, så selskabets eneste aktivitet vil være investering i børsnoterede virksomheder? Eller falder jeg så ind under andre regler ift SKAT, virksomhedsregistrering, ...?

På forhånd tak for input :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det  må man - man skal købe et LEI certifikat - og man lagerbeskattes = skal opgøre ændring i værdi af hvert papir 31/12 og angive som del af resultatet

Du skal stadigt umiddelbart have lovpligtig arbejdsskadeforsikring for dig som reg direktør - mere du ikke ryger ind i en bod (5000 kr + gebyr for hvert år max 3 år) men så er det fint at investere i aktier af i princip alle typer i dit holding

Husk ting hænger sammen så i år ville du jo både haft en tur ned med aktiekurserne OG mistet inflationsværdien af aktierne, som jo både er faldet OG ramt af inflation, så en forudsætning er, at du føler dig overbevist om, at NU er det tiden at gå ind i aktiemarkedet, for mange går netop kontant for at undgå den tur - trods inflation, der jo rammer også aktier, ud over kursen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hurtigt og brugbart svar, John Smile

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som et supplement til Johns kommentarer vil jeg blot nævne at det for de fleste vil være relevant at lade holdingselskabet udlodde udbytte som op til en vis grænse kun beskattes hos dig privat med 27%

I løbet af et par år vil du blive mødt at et krav om at bruge et "godkendt bogføringssystem", og du får også brug for en løsning til at håndtere de eventuelle investeringer. En it-løsning kan fås fra 500,- kr om året, men der er jo også andre omkostninger og besvær. Derfor... hvis der er mindre end 500.000 kr i holdingselskabet så ville jeg nok hælde mod at afvikle selskabet relativt hurtigt hvis du ikke skal bruge det til andet.

Vil dog generelt anbefale at du lige får professionel assistance til at snakke situationen igennem.

vh Steffen 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)