Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruge APS startkapital

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Nov 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg beklager hvis det her står et sted på siden men kan ikke finde det. Har søgt og søgt men kan ikke finde noget fra en "officiel" kilde om hvad der må ske med de 40000kr der kræves som startkapital. Er det korrekt forstået at jeg må købe maskiner til produktion eller købe ind til lager for dem ? Altså bytte dem til andet af værdi. Eller skal de bare stå og glo på en konto ?

Jeg har fundet det her om det på startinfo.dk "Mange tror, at indskudskapitalen (de 40.000 kr.) skal stå på en bankkonto hele tiden - det er ikke tilfæl­det. Kapitalen må gerne sættes i ar­bejde og investeres i fx maskiner, inventar, biler, rå­varer osv., som derefter repræsenterer en værdi. Du kan også bruge indskudskapitalen på drift, bare husk at du så skal tjene den ind igen til næste regnskabsår. "

Hvis jeg må bruge dem når først virksomheden er oprettet må du / i meget gerne linke til jeres kilde.

Mvh Simon fra Hanseens
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit problem er at du ikke forstår udtrykket egenkapital - https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=egenkapital+betydning

Det kan være penge, maskiner, realiserbar viden, softwarekode...... ergo alt hvad der kan omsættes til penge.

Der hvor det bliver speget er forskellem mellem et firma i drift hvor eksempelvis noget du er ved at bygge kan være 500000kr værd, medens det hvis du bliver syg måske kun er 5% værd.

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusinde tak for svaret ! Nu har jeg jo set hvor aktiv du er her på forumet og jeg er ikke rigtig i tvivl om at du jo nok har ret. Og tak for linket til din blog, jeg har læst hele indlægget og fik en masse ud af det. Men kan du linke til noget skrevet, evt bare noget der kan tolkes sådan, fra regeringen eller virk ? Har nu 2 hobby hjemmesider hvor det står men ingen retningslinjer fra en officiel kilde.

Simon
Fra København
Tilmeldt 7. Nov 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Giver rigtig god mening

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon:
Tusinde tak for svaret ! Nu har jeg jo set hvor aktiv du er her på forumet og jeg er ikke rigtig i tvivl om at du jo nok har ret. Og tak for linket til din blog, jeg har læst hele indlægget og fik en masse ud af det. Men kan du linke til noget skrevet, evt bare noget der kan tolkes sådan, fra regeringen eller virk ? Har nu 2 hobby hjemmesider hvor det står men ingen retningslinjer fra en officiel kilde.

Simon

det kan jeg ikke lige linke mere til end jeg gjorde. Der er jo aldig noger der beskriver hvad man godt må i loven, kun hvad man IKKE må - så som at hæve pengene personligt uden skat
Du må jo sågar tabe hele kapitalen og have en stor gæld og forsætte drift, bare du følger loven om at angive i regnskabet, holde generalforsamling og foretage seriøs vurdering af, at kapitalen vil kunne genskabes 

Selskabskapital = det beløb selskabet stiftes med - fra start standard 40.000 kr - den kan være i kontanter fra start eller bestå af værdi af maskiner som en revisor vurderer til 40.000 fra start - så allerede fra start må de 40 t være i maskiner - lager og alt muligt andet

Egenkapital - værdien af selskabet - det selskabet skylder ejerne = oprindelig selskabskapital tillagt alle års overskud og/eller underskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)