Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af forum

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et forum med godt 4.000 brugere, det er Danmarks største indenfor sit felt. Jeg har dog længe ikke selv haft interessen for det felt som det vedrører og ønsker derfor at afhænde forummet. Så mit spørgsmål er ganske simpelt: 

Hvor og hvordan ville I gøre det?

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden konkret information er det svært et vejlede. Men generelt kommer det an på om det er et hobby forum, hvor det at drive forumet bærer lønnen i sig selv eller om det er et forum som kan drives kommercielt gennem medlemsskab, reklamer, affiliate salg, salg af egen merch eller lign.

4000 brugere - er det aktive og loyale brugere eller blot registrerede brugere som ikke gider forumet hvis de skal indgå i en kommerciel forretningsmodel?

Hvilken niche? Er det en niche hvor medlemmerne er villige til at bruge penge på sin interesse?

Værdi: Hvis kommercielt forum så kan du udregne værdi gennem: antal aktive brugere hvor churn inkluderes x gennemsnitning månedlig oms x marginal x multipel

Hvem er det rette køber? Hvis dit forum f.eks. omhandler radiostyrede biler, så google "radiostyrede biler" og se hvem der ligger på de 10 eller 20 første pladser og fremfor alt, hven som betaler for GoogleAds. Her bør du finde interesserede købere som er villige til at betale for et forum som kan skabe leads.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det meget fyldestgørende svar! 

Det er et forum der omhandler dykning, så målgruppen er snæver i Danmark. Jeg har tidligere tjent penge på reklamer, og tænker også dette ville være den primære mulighed for indtægt, da forummet, ligesom mange andre forummer, er i stærk konkurrence med Facebook - så en eventuel brugerbetaling er umiddelbart urealistisk. Dykkere er dog grej-mennesker, så de er vant til at bruge (mange) penge på deres hobby, så det kan være jeg tager fejl. 

Der er 2.000 månedtlige besøgende, men hvis forummet fik en aktiv indehaver, ville dette tal nemt kunne hæves, da alle brugere er registreret med email og derfor ville kunne aktiveres ved en promotion af nye features. Jeg har selv haft en række ideer, som jeg gerne videregiver til køber. 

Når jeg søger på dykning på Google, er det primært dykkerbutikker der kommer frem. Ville fremgangsmåden være at kontakte dem direkte eller er der en platform hvor man kan sælge enkelt hjemmesider/brands?

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du selv er inde på så er dykning nichet. Jeg tror derfor at du bliver bedst betalt ved at gå målrettet efter webshops som ranker på bl.a. dykkerudrustning, dykkerudstyr  dykkeruddannelse, dykkerkursus, uv jagt udstyr.

Eller findes saxis.dk m.f.

Hvis dit forum har meget unikt indhold eller ranker organisk på gode søgefraser, så kan det også være at den bedste køber er et affiliatesite som ønsker at sammenlægge sites eller genudgive indhold.

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sætte forummet til salg på saxis.dk og zebravo.dk.

Vær opmærksom på at du med Saxis indgår en aftale der først ophører 12 måneder efter annoncen er lukket, og at du skal betale honorar til Saxis i den periode uanset hvordan du har solgt hjemmesiden. Deres honorar er sikkert også højt i forhold til hvad du kan få for hjemmesiden. Det er ikke en løsning jeg ville vælge pga. pris og vilkår.

Jeg tror du får mest for siden, hvis du kan sælge til en forhandler af dykkergrej som aktivt markedsfører online eller en der arbejder med affiliate marketing. Forhandlerne kan du kontakte direkte og du kan finde folk der arbejder med affiliate marketing på marketers.dk.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene, de er meget værdsatte og jeg er faktisk allerede nu blevet kontaktet af flere interesserede.

Jeg vil kigge på marketers også!

Fra Skævinge
Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Held og lykke.

Jeg håber du får en god pris for det.

Evt. kunne man vel udvide dyknings forummet med alt muligt andet inden for vand sport.

Jeg kender et par gutter der kører en side hvor de både har dykning men også paddelbords, kajak og sådan.

Skal du afholde et arrangement eller skal kontoret have nye navneskilte - Så har vi alt du skal bruge hos > Kongresartikler.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Min ide ApS Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver selv et forum og derfor mener jeg ikke at du reelt har noget at sælge af stor værdig. Det antal månedlige bruger og de indtægter (ingen) er slet ikke nok til at opnå en god pris.

Du skal være lykkelig hvis du kan finde en der vil give bare 5 - 10,000 kroner for forumet, selv det ville være helt overdreven.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 20. Jan 23
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Som andre i tråden skriver, det kommer an på aktivitet osv.

https://www.21-5.dk/

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)