Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret på Apple billeder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg er ved at starte en virksomhed, som skal sælge brugte/istandsatte Apple iPhones. Derfor skal jeg bruge billeder af de her iPhones. Jeg har skrevet flere gange til Apple om at få tilladelse til brug af deres billeder, men uden noget svar tilbage. Da alle mine konkurrenter bruger Apples originale billeder, valgte jeg derfor at tage kontakt til nogen af dem, som bl.a. svarede at en måde hvorpå man lovligt må bruge billederne er at efterbehandle dem, så de ikke ligner de originale, f.eks. ved at ændre farven på logoet eller lign. Hvilke muligheder ser i jeg har for at kunne bruge deres billeder? På forhånd tak.
Mvh Mathias Platz
Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle billeder er omfattet af ophavsret, og du må ikke bruge billeder uden ophavsrethaverens samtykke.

Det er noget sludder at man kan redigere sig ud af dette.

Jeg går ud fra du skal bruge reservedele og tilbehør.

Nogle distributører af telefoner, tilbehør og reservedele leverer feeds til deres forhandlere med beskrivelser, billeder m.m., som du med deres samtykke må benytte på din hjemmeside.

F.eks. https://www.eetgroup.com/da-dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ingen mulighed for uden tilladelse at bruge Apple billeder - og de er skarpe i krav så snart de opdager det -. og det bliver ikke bedre af at du redigerer på dem. Du må selv tage billeder eller få lov, eller finde et andet projekt. Den med at ændre farve i logo tyder på du spørger nogen der en dag kommer meget galt af sted, både med kopiering OG markedsføringslov ved at ændre materialet de bruger - på en måde Apple jo aldrig ville tillade.
Rådgiv dig fra nogen der ved hvad de taler om og ikke med nogen der i forvejen selv bryder loven

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)