Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

KLINIK NAVN

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen,

Jeg skal til at åbne en klinik og finde et navn til den... problemet er jeg ikke er særlig kreativ og søgt på alt mellem himmel og jord på nettet. Jeg håber lidt i måske er lidt mere kreative end mig. Det må meget gerne være et navn på 3-4 bogstaver og unikt. Klinikken tilbyder skønhedsbehandlinger i form af permanent hårfjerning med laser og reducering af strækmærker. Jeg tænkte på navnet NUE (betydning; NUDE uden D), men der allerede en klinik der tilbyder samme behandlinger som mig som hedder NEU - ville det være dumt at gå videre med NUE, tænker mere om kunderne nemt ville kunne forveksle klinikkerne? Hvad med NEU Z eller NEUZ, synes i det nemt at kunne huske og udtale? Jeg er på bar bund og tom for ideer.... I må meget gerne komme med nogle gode navne til en klinik, det ville hjælpe mig meget på vej at få nogle inputs.

mvh
den nye klinik ejer
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Pust ud - navnet kommer til at betyde næsten intet i det her fald. Clinic123 eller hvad som helst der er til at huske betyder mest:

Du kan jo lede efter om DU kan finde et ord der dækker det man gør når man permanent fjerner hår og reducerer strækmærker - bruges der laser i alt, kunne det indgå

Mange kommer ikke i gang af navneskræk, og du vil opdage, at ALT kommer til at afhænge af, om du får dine første kunder, og DE løber ud i verden og fortæller om dine fantastiske evner, så den næste kunde kommer

Her lidt om hvorfor navn er meget overvurderet i sådanne fald https://johnhannover.blogspot.dk/2017/07/valg-af-firmanavn.html 

god vind med klinikken

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

De tider, hvor man kunne være heldig at finde et godt varemærke, som var ledigt og som desuden er ledigt som .dk domæne er forbi.

Hvis jag var dig, så ville jeg lave en bruttoliste med mulige varemærker.

Undersøg hvilke af disse som er ledige https://www.dkpto.dk/soeg-i-patenter-og-varemaerker + https://www.dk-hostmaster.dk/da/find-domaenenavn

Jeg testede på varemærket "FLOT" og er så vidt jeg kan se ledigt som varemærke inden for din branche (nice klasse). Men det er naturligvis ikke ledigt som .dk domæne. Her skal du kontakte den nuværende registrant og spørge om du må købe. Nu er du sikkert ikke interesseret i FLOT men det er nok vejen til hvordan då kan få fat i et godt varemærke. Og så skal du nok være indstillet på at overtagelsen af et domæne (hjemmeside) koster. Hertil koster det også vil du vil registrere dit varemærke.

Held og lykke :-)

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det virker godt hvis et italiensk eller fransk bynavn indgår i klinikker af den typer -sammen med et ord mere f.eks. klinik, eller lign. F.eks. Firenze, La Rochelle eller lign. ja, kig selv på et Frankrigs/Italienskort evt et spansk kort og du finder mange fede navne ;-)

Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 28
Fra  no such agency Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

JPedersen 2017:

Jeg synes det virker godt hvis et italiensk eller fransk bynavn indgår i klinikker af den typer -sammen med et ord mere f.eks. klinik, eller lign. F.eks. Firenze, La Rochelle eller lign. ja, kig selv på et Frankrigs/Italienskort evt et spansk kort og du finder mange fede navne ;-)

Hvorfor???

Hvis der ikke er en milimeters sammenhæng, hvorfor skal man så blande et vilkårligt sydeuropæisk bynavn ind i sin virksomhed?
Undskyld mig, men det er simpelthen et åndssvagt råd. 

En utraditionel måde at gøre det på, som springer i øjnene, er sjov og har viral effekt er eksempelvis den klinik der ligger i Valby, som hedder "Fix mit fjæs". 
Det er sku da sjovt, anderledes men samtidig spot on for de services og ydelser de tilbyder... 


Arbejder pt. med EPICO-IT, hvor vi hjælper virksomheder med at finde de rette it-kompetencer

Tilmeldt 10. Apr 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt lide din begejstring for "nu".. Det der kommer til mig er ord/begreber som vita, vital, vitalitet etc. Hvad med Nuvita.dk eller Nuvital.dk! Man kan også være lidt kreativ med bogstaverne, sådan at Nu er kraftigere eller svagere end resten af ordet, store eller små bogstaver etc for at give særpræg. Det kunne også være noget med "ny dig", altså NuYou.dk eller Nu2You.dk 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)