Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oplever I også et pludseligt kraftigt fald i omsætningen på jeres webshop?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vil lige lægge en lille  føler eller undersøgelse ud i forhold til effekten af den recession vi formentligt befinder os i. 
Vi driver en webshop, der har ca. 3 år på bagen, med ret fornuftig omsætning. Dog har vi den seneste måneds tid oplevet et drastisk fald på ca. 60% i vores omsætnning, og jeg prøver at finde ud af hvad årsagen til det er. Jeg har en formodning om, at det skyldes folk ikke længere har det samme råddighedsbeløb som tidligere pga. de større energi-regninger til vand, el og varme. Altså at det er effekten af en recession vi begynder at mærke nu.

Så mit spørgsmål går på om andre også har oplevet et drastisk fald i omsætningen hen over den seneste måned? Og her tænker jeg især i forhold til webshopejere.
Håber I vil dele lidt indsigt med mig :)

Mvh. Mikkel Johansen

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

80% her. Vi er allerede i recession.

I første omgang sparer man jo på alt, man kan undvære.

Det næste bliver sikker restauranter, som vil lukke på stribe.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Du vil nok opleve de fleste webshop ejer vil indikerer et fald i omsætning, med mindre du sælger brænde og piller til fyr online.

Hvor meget faldet så er, er nok meget branchebestemt og for rigtig manges vedkommend også en fortælling om leverandører der ikke har kunnet leverer over det meste af sommeren og nu så godt kan men hvor kunderne er smuttet igen eller har annuleret en ordre.

Generelt kan man dog sige at der for mange er en betænkningsgrænse, altså rent prismæssigt hvor man ikke bare som kunde hugger til, men lige skal tænke sig om.
Kloge hoveder mener at denne grænse pt er ved omkring 1500,-

Visse brancher har mærket et fald på 20 til 50% startende i marts mdr. og som stadig har svært ved at få kunder i butikken.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Yep - vi kan også mærke faldende salg.

Det skyldes nok flere ting. Både at folk rent faktisk har færre penge mellem hænderne - og dem der stadig har penge, de passer på lige pt, for ingen ved hvordan det udvikler sig.

Så folk enten - kan ikke - eller - vil ikke - bruge så mange penge pt.

Nogle spøjse år vi har haft først med Corona og nu økonomisk krise....

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Johansen:
Så mit spørgsmål går på om andre også har oplevet et drastisk fald i omsætningen hen over den seneste måned? Og her tænker jeg især i forhold til webshopejere.
Håber I vil dele lidt indsigt med mig :)

Hvilken branche?

Vi er næsten på niveau med sidste år, men bruger flere penge på markedsføring. Vi sælger tøj og accessories.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken branche sælger I varer i ?

Jeg har en niche webshop med noget man absolut sagtens kan leve uden i DK, DE og FR og i Danmark er jeg nede med ca. 50% i år. De er små shops så der skal ikke så meget til at tallene flytter sig men i Tyskland er jeg på niveau med sidste år og i Frankrig ligger jeg noget over. 

Personligt så handler vi derhjemme meget mere fornuftigt og køber slet ikke så mange ligegyldige ting som vi plejede. Adfærden er klart ændret til at prioritere mere nødvendige indkøb.

Vi kommer helt sikkert til at se forretninger der skal sadle om for at overleve de faldende salgstal vi ser lige nu. Og så skal priserne ned for at købekraften kan følge med. Det er jo sindssygt at en alm. børnefamilie skal bruge 30-40.000 mere om året på de samme ting som sidste år - hvor skal lommepengene til alt det ekstra så komme fra. De 30-40.000 kommer til at mangle andre steder som restauranter, rejser, fornøjelser mv.

Læs i øvrigt denne artikel fra i dag: https://finans.dk/erhverv/ECE14439300/hiver-du-sjaeldnere-dankortet-op-af-lommen-saa-er-du-ikke-den-eneste/

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Folk holder lidt igen, Black Friday og julesalget er i en nær fremtid.

Og når man hører rundt omkring, så er 20-60% fald i omsætningen på webshops ikke et unormalt niveau, desværre. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)