Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil gerne være selvstændig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder måske dumt, at spørge om ideer, når man selv er tom. Men sagen er at jeg ikke er på forsørgelse eller andet i øjeblikket. Jeg har en psykisk lidelse, som gør jeg ikke kan arbejde godt med andre eller skole, samtidig har jeg en arv på 70.000 kroner, der er væk om nogle måneder (månedlige udgifter) og først der kan jeg søge kontanthjælp, når de er brugt på forsørgelse.

Men det vil jeg bare ikke. Jeg vil gerne vise at jeg kan klare mig selv, og det kan blive nødvendig med kommunen, men vil gerne gøre alt for og slipper og lave mit eget.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed der skulle sælge kameraer ydelser, men det er en hård kamp når mange vælger bryllupsfotografer med erfaring, og det gør det svært.

Min seneste ide, er at søge om tilladelse hos politiet, til og opkøbe og sælge brugt online (troede kun det var ved fysiske lokaler man skulle det). Det vil være elektronik som je opkøber og sælger med brugmoms (skal læse meget om det).

Økonomien vil jeg finde via partnere eller lån, til at ApS selskab

Men nu kommer det så. Hvad er vejen? Er der andre typer webshops, som typsik hurtigt går glidene og ikke kræver den store investering, eller er det hele bare hårdt arbejde hele vejen igennem? Jeg er mest til elektronik eller grej til dette, og vil så gerne bare igang med noget. Webshop setup er ikke et problem, det har jeg gjort før

Ved det er et longshot, men håber på hjælp

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

regn ikke med et startup overhovedet  giver dig penge af betyding ud det første år, snarere koster det dig en masse inden det i bedste fald er igang. Få et job, og brug tiden på så at overveje hvad du kan og vil

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke nogen lette veje. Det er hårdt arbejde hele vejen.

Og din plan med brugt elektronik er ikke uden problemer - hvis du sælger til private, hænger du på garanti mv., og det kan hurtigt koste det hele. 

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Silas din beskrivelse af dine sociale problemer med at arbejde med andre lyder som noget ASF/ADHD relateret som et flexjob team burde hjælpe dig med. Du er i en langt bedre situation hvis du er i Flexjob end de andre ting du nævner, og det er uagtet om det er få eller mange timer. Selvom du ikke kan få penge af Jobcenteret lige nu, så kan du få hjælp til din fremtid hvis du finder den rette medarbeder. Der er langt mellem snapsene men de findes.

At starte egen virksomhed risikofyldt og for over 60% vedkommende lukker de ret hurtigt igen, og en meget stor del af selvstændige lever under kontanthjælpsgrænsen - selvom mange givet supplerer med sort arbejde.

Din post lyder som du er ved at synke og at virksomhedsiderne er noget du håber vil hjælpe dig istedet for at forvente vil hjælpe dig.

Pas på at dit ønske om at klare dig selv ustøttet ikke skader dig.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)