Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS skuffeselskaber eller "brugt ApS" uden aktivitet/lig i lasten

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tidligere var der en hel del advokater der oprettede et hav af selskaber (ApS) og solgte "fra lager". Det var Glistrup løsningen, og stort dengang IVS var en ting.

Er der steder man kan købe sådanne selskaber idag?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:

Tidligere var der en hel del advokater der oprettede et hav af selskaber (ApS) og solgte "fra lager". Det var Glistrup løsningen, og stort dengang IVS var en ting.

Er der steder man kan købe sådanne selskaber idag?

jeg tror stadig en del advokater har selskaber klar i skuffen - prøv f.eks Jacob Tøjner i www.ditselskab.dk og jeg har også set Jesper Kirk Statsautoriseret Revisor 24937112@revirk.dk med tilbud tidligere.


Jeg kan ikke selv lige se fidusen, da prisen vel generelt afspejler både kapitalen og en fortjeneste til advokaten - og man selv kan stifte på ultrakort tid - men der kan måske være årsager. Tror ikke det er big business i 2022 - men i enkelte fald kan det VIST bruges ved en rekonstruktion evt så lige der - giver det måske mening - men igen stiftes jo nyt på nul,nul tid af den revisor man evt har inde over ved rekonstruktion. Endeligt kan der være krav til visse  brancher om en vis levetid inden en registrering for div licenser - så måske også der

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak - ja det er et eller andet smart med dato på selskabets etablering har betydning.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe, der er tale om f.eks:

Cookie - John Hannover:
prøv f.eks Jacob Tøjner i www.ditselskab.dk og jeg har også set Jesper Kirk Statsautoriseret Revisor 24937112@revirk.dk med tilbud tidligere.

Så kan der ikke ske den store skade, som jeg har læst om disse.

Andre kan være uldne i kanten. Og det vil jeg sige nej tak til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Tak - ja det er et eller andet smart med dato på selskabets etablering har betydning.

ja har hørt det i alle fald kan være sådan med taxi bevillinger. Kom vist bla.a. af at nogle, også top store i branchen, oprettede datterselskaber der lstiftede hundredvis af IVS (selskaber) fordi hvert selskab kun kan søge en bevilling af gangen, og så beholdt de dem der fik bevilling, og lod staten betale for tvangslukning af alle de øvrige -fandt lige denne om sagen, som var en af de mange kedelige effekter af IVS hvor det kun kostede 1 kr og lidt arbejde for hvert 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

BroncofanDK:

Tak - ja det er et eller andet smart med dato på selskabets etablering har betydning.

ja har hørt det i alle fald kan være sådan med taxi bevillinger. Kom vist bla.a. af at nogle, også top store i branchen, oprettede datterselskaber der lstiftede hundredvis af IVS (selskaber) fordi hvert selskab kun kan søge en bevilling af gangen, og så beholdt de dem der fik bevilling, og lod staten betale for tvangslukning af alle de øvrige -fandt lige denne om sagen, som var en af de mange kedelige effekter af IVS hvor det kun kostede 1 kr og lidt arbejde for hvert 

vh John Hannover

Der kan være kommercielle grunde som at det ser bedre ud med et selskab der har X år på bagen. Samtidig fortaber du eventuelt skattemæssigt underskud hvis du laver en skattefri opsplitning eller fusion. Uden jeg kan sige jeg forstod detaljen, så er der visse forhold hvorunder du kan styre fusionsdatoen anderledes hvis selskabet er ældre, og dermed eksempelvis størrelsen på et fortabt underskud.

Jacob Tøjner i www.ditselskab.dk har ikke skuffeselskaber men jeg har talt med Jesper Kirk Statsautoriseret Revisor 24937112@revirk.dk som ikke har skuffeselskaber i tidligere forstand, men har nogen adgang til brugte selskaber. Jesper Kirk nævner at der er en risiko både for køber og sælger og omkostninger i processen.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Så længe, der er tale om f.eks:

Cookie - John Hannover:
prøv f.eks Jacob Tøjner i www.ditselskab.dk og jeg har også set Jesper Kirk Statsautoriseret Revisor 24937112@revirk.dk med tilbud tidligere.

Så kan der ikke ske den store skade, som jeg har læst om disse.

Andre kan være uldne i kanten. Og det vil jeg sige nej tak til.

Efter at have talt med begge forekommer det at egen revisor også er en god kilde til brugte - ikke skuffeselskaber. 

Jeg så et par web firmaer der slog sig op på dette, men trustpilot havde stort set kun fem og 1 stjernede indlæg med anklager om at måsle ikke alle de femstjernede var lige troværdige.

Tøjner har ikke brugte selskaber.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:
Tøjner har ikke brugte selskaber.

Til gengæld er han go' :-)

Hans

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)