Stop nu lige en halv, forventer du hjælp må du være klar og tydeligt i hvad det er du har brug for. Du spørger til fødevareregler, men brokker dig over SKATs regler. |
Regler fødevarer (chokolade)
Hej LouiM Jeg er lidt usikker på hvad det er du taler om, men når vi taler om fødevare så har vi mange regler, lige fra du skal have lave det i et godkendt lokaler, til afgifter på det du køber af vare.. og du skal være register hos både skat, levningsmiddel styrelsen, m.m Hvis du nu start med at fortælle lidt om hvad det er du lave og hvor du har problemer så er det nemmer at hjælpe.. |
Brig? Mener du ikke Brix?. Brix er et mål for sukkerinholdet og bliver målt med et redraktometer, det har intet med farve at gøre. |
|
|
Det skal jeg ikke kunne sige , det må du da spørge fødesvarestyrelsen om. Men punkafgifter håndteres altså af SKAT. |
Jeg giver op! gider ikke spilde mig tid. Det er efterhånden totalt uforståeligt det du skriver. Du bør nok søge professionel hjælpe, i form af en rådgiver der kan guide dig gennem reglerne. |
Det er her det går galt. Lov teksten ER REGLERNE, det du mangler hjælp til er at forstå/oversætte disse til noget du kan arbejde udfra. Det kan være en meget lang proces alt efter dine egne evner/kundskaber. Du bør overveje at få professionel hjælp til dette hvis du ikke har været processen igennem før. Det kanvære aktuelt for dig med medlemskab af https://foedevaredanmark.dk/ |