Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansætte ægtefælle i flexjob i egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har over en vis tid været en del modsat rettede ting i presse, jura mm omkring ansættelse af ægtefælle i flexjob i eget selskab. Der er vidt forskellige regler afhængig af om det er personligt ejet eller i selskabsform, og afhængig af hvem der har beslutningsmyndighed i selskabet.

Min kone har gennem mange år arbejdet i ledende stillinger i store internationale virksomheder men er grundet alvorlige kroniske sygdomme og komplikationer fra et færdselsuheld tilkendt førtidspension. Hun er ved at gå ud af sit gode skind af kedsomhed og frustration over ikke at kunne bruge sine evner og intellekt til noget produktivt, og selv hvis arbejdsevnen var 2-5 timer/uge ville det være guldrendet for min virksomhed at bruge hendes kompetencer til projekter, hvor hun kunne bruge sine evner når hun havde energien. Hun har indtil for nyligt været medejer af holding og derigennem driftselskab, men af forskellige årsager har hun overdraget samtlige anparter til mig.

Jeg synes både jeg læser at det vil være ulovligt at ansætte hende i selskabet i Flexjob (hvis hendes førtidspension kan omstødes til Flexjob), og jeg læser også at der har været politisk focus på at det skulle være muligt, og jeg læser at forskellige kommuner har fortolket reglerne meget forskelligt. Fordelen er selvfølgelig at når du har 100% tillid i alle forhold så er det ligegyldigt om den gode dag starter Søndag eftermiddag eller når man tilfældigvis vågner kl 4 en onsdag morgen.

Er der nogen der ved hvad man kan regne med pt og eventuelt om ting er under forandring?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Der er nyere regler der gør det fuldt muligt - Læs fra beskæftigelsesministeriet Regler for ansættelse af fleksjobbere i ægtefællers virksomheder bliver lempet (bm.dk) 

 

vh John Hannover

Tak John,

Som følge af dit svar fandt jeg denne der er endnu mere klar https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwj7gcCeo4r6AhXk-yoKHZ3dAXoQFnoECAcQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.retsinformation.dk%2Fapi%2Fpdf%2F229168&usg=AOvVaw3f3GXII7eMEeJ57O-Pnu5P

Det var beskæftigelseministerens inskærpning fra SKR nr 9275 af 28/04/2021 som var kommet frem istedet for 180 graders vendingen med SKR nr 9666 af 06/09/2021

Jeg er glad for at du er ombord på Amino igen, og jeg håber ikke du bliver chikaneret mere.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)