Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Truet med udlæg af kommunen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 22
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

til café og "hygge" forum: 

Har netop fået en varsel om udlæg(privat) for ikke betalt ejendomsskat, rotte, renovation, osv. ialt 14.000 kr. til betaling 16/9(3. rykker)som jeg først har mulighed for at betale 30/9.

Har nogen prøvet noget lignende? Hvor hurtigt handler kommunen? Der er 14 dage ca hvor jeg kommer til at overtræde betalingsfrist. Hvad nu hvis deres advokat når at skrive til mig, hvad ekstra kommer der så på... 

Der står: 

"Du er ejer/medejer af nævnte ejendom/ejendomme.Beløbet incl. omkostninger bedes indbetalt senest nævnte forfaldsdato.Jvf. Inddrivelseslovens § 8, er restancen registreret hos Gældsstyrelsen med henblikpå modregning/indtrædelse i overskydende skat, moms m.m.Registreringen bliver slettet når restancen er betalt.

Der gøres opmærksom på, at såfremt det fulde forfaldne beløb ikke er betalt senestnævnte betalingsdato, vil beløbet blive søgt inddrevet ved udlæg med henblik påiværksættelse af tvangsauktion over den faste ejendom, jf Skatteinddrivelseslovens §9, stk. 2."

mvh

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mainmood:
Der gøres opmærksom på, at såfremt det fulde forfaldne beløb ikke er betalt senestnævnte betalingsdato, vil beløbet blive søgt inddrevet ved udlæg med henblik påiværksættelse af tvangsauktion over den faste ejendom, jf Skatteinddrivelseslovens §9, stk. 2."


Det er jo som loven er, hvis man ikke betaler kan man ryge på tvangsauktion, men det sker nu næppe første 14 dage. Det er afgørende, at du kontakter skat både mundtligt og skriftligt) log ind og gå under kommunikation - tager let 5-8 dage - så ring også, og fortæl du først betaler 14 dage sent

Det når den ikke på tvangsauktion på vil jeg mene - men der vil tilkomme yderligere rykkergebyr og ikke fradragsberettiget rente  så vær proaktiv, så får du også et meget bedre svar på reaktionen, end vore - da den med "hvor langt tid går der før" ikke duer, for det varierer ganske meget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Feb 22
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Mainmood:
Der gøres opmærksom på, at såfremt det fulde forfaldne beløb ikke er betalt senestnævnte betalingsdato, vil beløbet blive søgt inddrevet ved udlæg med henblik påiværksættelse af tvangsauktion over den faste ejendom, jf Skatteinddrivelseslovens §9, stk. 2."


Det er jo som loven er, hvis man ikke betaler kan man ryge på tvangsauktion, men det sker nu næppe første 14 dage. Det er afgørende, at du kontakter skat både mundtligt og skriftligt) log ind og gå under kommunikation - tager let 5-8 dage - så ring også, og fortæl du først betaler 14 dage sent

Det når den ikke på tvangsauktion på vil jeg mene - men der vil tilkomme yderligere rykkergebyr og ikke fradragsberettiget rente  så vær proaktiv, så får du også et meget bedre svar på reaktionen, end vore - da den med "hvor langt tid går der før" ikke duer, for det varierer ganske meget

vh John Hannover

Mange tak for svar!!

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John skriver:

Sørg for skriftlig dokumentation.

Jeg husker et Fitness Center i Randers, der betalte Coronalån tilbage (4 dage for sent, ved en fejl). Det er under konkursbehandling. Lånet er tilbagebetalt!!.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)