Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved salg i EU

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Aug 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har en nystartet virksomhed, som kommer til at forhandle produkter fra Asien.

Jeg har allerede flere kunder, som er interesserede i større partier af varer.

Min første kunde udenfor Danmark (B2B), er i et EU land. De modtager varen direkte fra vores leverandør, men står selv for import moms, fortoldning mv. i det pågældende EU land. Dog handler de gennem mit firma (da jeg bl.a stiller sikkerhed for produktets kvalitet, og håndtere evt. problemer med leverandøren). De har ikke selv har mulighed for at købe fra leverandøren, da jeg har rettighederne til EU hos dem.

Mit spørgsmål er så: Hvordan gør jeg med moms, når varen ikke sendes fra Danmark? De skal ikke betale både import moms i EU landet, og moms til min virksomhed i Danmark tænker jeg?

Kan jeg lave en faktura uden moms til dem, og sende, selvom produktet ikke er sendt fra Danmark? De betaler jo selv den import afgift (moms mv.) der er på produktet.

Det vil aldrig kunne betale sig for mig, først at få produktet til Danmark (i dette tilfælde 100kg), og så sende det til EU landet, da der vil fordyre fragten betragteligt.

Hvad er den korrekte måde at gøre dette på?

På forhånd tak 😊
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Den proces du beskriver, vil ikke give dig og din kunde andet end problemer, det kommer ikke til at fungerer.  Hvordan vil du lade kunden indfortolde varen? det vil  kræve at kunden får en faktura fra producenten. 

Hvad leveringsbetingelser er der aftalt med din leverandør?

notata:
Det vil aldrig kunne betale sig for mig, først at få produktet til Danmark (i dette tilfælde 100kg), og så sende det til EU landet, da der vil fordyre fragten betragteligt.

Er du sikker på det er korrekt?  Du burde få en stor besparelse på selve fragten fra asien, ved at hjemtage en større godsmængde. 

Tilmeldt 30. Aug 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for er godt svar. Jeg frygtede at det ikke ville blive så nemt, som håbet 😊

Jeg ender nok med at åbne et firma i det asiatiske land (hvilket jeg godt kan), og så køre den slags salg igennem der.

I forhold til importen, så kan det være svært at være sikker på at afsætte nok af en varer, til at have et lager. For denne vares vedkommende, skulle jeg nok lægge 250k for en container fyldt, og da jeg ikke har et lager endnu, så bliver det en dyr start.

Men igen, mange tak for er godt svar.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det vil altid give rod. Oprette forma i asien som du ejer og fakturerer fra vil ikke flytte på, at kunden betaler told og moms ved ankomsten, men du kan IMOSS registrere, så det betales af dig, som jeg lige ser det

Det er ikke helt gratis - returvarer hvis det er B2C koster til asien og i mange lande i asien, er det ikke spor let at få enge ud og op tilen selv i DK så det er en ret stor omvej vel jeg advare om

Alternativt kunne din asiatiske leverandør jo fakturer og stå for alt og blot give dig en royalty og du så stadigt stod for div på vejne af leverandøren - for den betaling

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Aug 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak John, I har mange gode pointer og ved en masse, så også grunden til jeg spurgte her hos de kloge 😊

Kunderne har ikke noget problem ved at betale importen af varerne, men nogle firmaer i Asien (og resten af verden), kan blive grådige, hvis de ved hvilken fortjeneste der er (også selvom det er et marked, de aldrig selv ville kunne have skaffet sig adgang til).

Vi får i forvejen et succes fee fra leverandøren for salget, og har så ekstra indtægt ved at sælge produktet til kunderne.

Jeg har fået gode ideer og tanker efter jeres indlæg, hvilket jeg takker mange gange for.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

notata:
I forhold til importen, så kan det være svært at være sikker på at afsætte nok af en varer, til at have et lager. For denne vares vedkommende, skulle jeg nok lægge 250k for en container fyldt, og da jeg ikke har et lager endnu, så bliver det en dyr start.

Nu er der jo ingen der siger du skal have noget stor lager, eller hjemtage en hel container. Du vil opnå en betydelig besparelse på fragten fra asien ved at hjemtage vare til flere kunder på en gang. Eget lager vil også give dine kunder en meget hurtigere leveringstid frem for at skulle vente 1½-2 måneder på gods fra asien. 

Med hensyn til lager vil det det billigste være at benytte et lagerhotel. I et lagerhotel betaler du kun for de paller du har stående, så det er en billig og meget fleksibel løsning. Mange lagerhoteller tilbyder også pakning og forsendelse at vare. 

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Undre mig over at du ikke vil gøre det så nemt som muligt for din kunde.

Du kan selv stå for indfortoldningen også selv om der leveres i et andet EU land. Der findes told agenter som står for dette, samt fiskal representation.

På den måde holder du også større afstand mellem din leverandør og kunden, hvilket nok på sigt vil beskytte din forretning, samt hjælper din kunde med noget der kan være besværligt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)