Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NemKonto til mindre enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jul 22
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg er gået igang med at opstarte min første virksomhed, og det er jo en fest. Det er en enkeltmandsvirksomhed og jeg forventer at omsætte for omkring 75.000 kr årligt- det er mest for læringen og fordi jeg har mulighed for at hjælpe nogle unge mennesker. Med hensyn til virksomhedens NemKonto, så synes jeg at have læst, at der ikke er retskrav om, at NemKontoen skal være ejet af virksomheden selv, og jeg derfor princippielt kan anvende min privatkonto- hvis banken tillader det. 

Jeg har kontaktet min bank omkring mulighederne og fik følgende svar "Når der er transaktioner, som egentlig er erhvervsrelateret, skal de retmæssigt køre i virksomhedens eget cvr.nr.". Har jeg misforstået lovgivningen, eller bruger de "retmæssigt" omkring deres egen politik?

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat har ikke noget imod det, at du bruger privatkontoen til dine forretninger.

Men det har bankerne til gengæld. Og pga hvidvask gør de det i 99% af tilfælde.

Du risikerer at få opsagt din bank, hvis du ikke retter sig efter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvidvask og KnowYourCustomor lov er grunden, med mere end 5000 ansatte til det alene, ogfte 3-4 a 4 sider inden man er igang og så den faste transatkionsovervågning. Du må regne med at betale for det, og kan ellers få lukket din perspnlige konto. 
Det er håbløst at kontrollere blandede konti og meget få for lov til det med dagens lovgivning

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)