Jeg har gennem en længere periode brugt et firma til at køre min google shopping.
Jeg har valgt at stoppe med at bruge dette firma, da det føltes som at smide penge i et hul. Nu er det sådan, at man altid skal forudbetale sit abonnement samt annoncebudget, og lige nu har jeg 3000 kr. til gode hos dem ved opsigelsen.
De siger dog, at jeg ikke får refunderet disse penge, selvom de ikke er blevet brugt på annoncering som jeg netop har betalt dem til.
Nu har jeg fundet de handelsbetingelser som de sendte med ved aftalens indgåelse.
Der står intet om at penge der er sat ind til annoncering, ikke vil blive refunderet.
Men de har senere hen skrevet denne linje ind på handelsbetingelserne på deres egen hjemmeside.
Det lyder heller ikke rigitgt. Men hvorfor går betalingen overhovedet via bureauet? Hos os har vi en AdWords konto hvor vores eget kreditkort er tilknyttet så vi afregner direkte hos Google. Bureauet fakturerer så for deres tid.
Men det kan jo være de hævder du har brudt aftalen og derfor tager pengene. Det ved vi jo ikke uden mere kendskab til aftale og korrespondance.
Når der er tale om en løbende aftale bør ændringer varsles, så du som kunde har mulighed for at tage stilling til ændringen.
Her bør du læse hvad de har skrevet om vilkår for ændringer af aftalen. Og gå tilbage i emails for at se om du er blevet varslet og om du eller en anden i virksomheden (evt. ved ikke at reagere) har godkendt ændringen.
Jeg har igen set alle mails igennem, men har ikke modtaget nogen varsel.
Firmaet gik konkurs for nogle mrd. siden og blev overtaget af et andet firma. Jeg blev først gjort opmærksom på dette da jeg opsagde mit abonnement sidste mrd., hvor de prøvede at fastholde mig som kunde.
Jeg tænker at noget information er gået tabt i denne forbindelse.
Jeg har nu samlet al information og er blevet ledt til den rigtige aftale, så må jeg tage den derfra. Det er bare rart at kende lidt til retningslinjerne inden jeg løfter en pegefinger eller vælger at lade det være :)
Altså de kan ikke ændre i jeres aftale forhold, uden at du acceptere dette, ligesom de heller ikke kan indgå en aftale med dig i det nye firmaregi, uden at du accepterer dette.
Så umildbart ser det ud til, at du har loven på din side.
Det kan være lidt afgørende om firmaet gik konkurs rent faktisk og kurator så solgte driften til et nyt CVR nr - eller om der var nogen der reddede konkursen og kører videre i gamle CVR
Er det gamle CVR så er det de gamle aftaler der gælder men - er det overtaget i et nyt CVR, så skal det forny alle aftaler med alle aftale parter og kan ikke fastholde dig på en gammen aftale og så kan de bestemt kke kræve penge af dig. Det bør kurator have forklaret en evt køber af aktiviteterne
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER