Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt holding til investering i selskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 20
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har allerede et holdingselskab, men jeg ejer dog dette sammen med en anden, og vedkommende er ikke interesseret i en spaltning. Jeg skal dermed ud for at få stiftet et nyt holdingselskab til mig selv (ApS). Jeg vil gerne eje 10 % af et andet selskab, og det kræver, at jeg køber aktier for 40.000 kroner. Fordi der også er udgifter i forbindelse med stiftelse, så skal jeg vel egentlig stifte med mere end 40.000.

1) Er der noget, som jeg skal være opmærksom på ift. dette?

2) Skal mit selskab følge samme regnskabsperiode som det selskab, mit holdingselskab kommer til at eje 10 % i? Det tænker jeg ikke, da det ikke er en del af en koncern, eller hvad? Skal det følge samme regnskabsperiode som mine andre selskaber? Det tænker jeg ikke, da de ikke har noget med hinanden at gøre. Der kommer ikke til at være overførsler mellem dem.

3) Ift. forsikringer. En arbejdsskadeforsikring er jo obligatorisk, selv i holdingselskaber hvor der nærmest ingen aktivitet er. Kan mit og alle de andre holdingselskaber (som kommer til at have ejerandele i selskabet) stå på samme police? Sådan har vi gjort det med det fællesejede holdingselskab. Jeg er bare usikker på, om der må komme flere holdingselskaber på.

4) Andet jeg skal være opmærksom på?

Tak på forhånd! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

1

Ja hvis du vil lade selskabet betale stiftelsesomk så skal du stifte med det mere, men da der jo ikke er fradrag for de omk så kan du jo også selv betale stiftelsen mm
Du skal også have penge til bankkonto (ikke fradrag heller for det årsgebyr) og til lovpligtig arbejdsskadeforsikring for den reg. direktør uanset 0 løn og omsætning (bod 5000 + gebyr for besparelse over 3 år for at mangle) for at nævnte to ret sikre omkostninger for dig i start

2

Det vil være lettest at hvad samme regnskabsperiode som det driftsselskab det ejer absolut. Resten af de ikke forbundne selskaber er lige meget

3

Ja I kan godt have flere selskaber på samme police hvis forsikringsselskabet accepterer det - det er noget du må tage med dem, men vil de sætte flere CVR på samme, så må de og du det. I alle fald vil det jo være deltids og adm som er den billigste del

4

Vel mest, om du med 10% har større fordel af holding som ejer eller om du kunne spare den del og eje privat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)