Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købeloven, specialsyede varer fuld af defekter, hvad gælder?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer,

Jeg har købt nogle gardiner på special mål. Leverandøren har leveret et produkt, der ikke passer i målene, fuld af huller, fejl og mangler, og siger nu det IKKE er i min ret, til at returnere varene. 

De har løjet om udseendet på gardinerne, og sender i realiteten en blanco-check. 

Leverandøren siger nu, at han har kigget i købeloven, og der er ingenting der siger, at jeg er i ved min ret til, at returnere dem.

Det skal siges, at jeg pr. 1 dag de blev hængt op, ringede og sagde dette IKKE kan godkendes, og der går 7 uger, før de svarer på min henvendelse, trods utallige telefonopkald der er gået forgæves..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis gardinerne er klart fejlbehæftede og som du skriver fulde af huller - så skal de naturligvis ombyttes. Du kan, hvis du er privat - gå til forbrugerombundsmanden, men det er en ganske lang sag du er ude i, som du dog vil vinde hvis du kan påvise disse klare fejl
Er det som firma du har købt må du klage via advokat
Du burde have klaget skriftligt for længe siden for at have dokumentation

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra det du skriver lyder det lidt som om der er tale om nethandel, er det korrekt?  

Hvis der er tale om nethandel, er det korrekt at der intet står i købeloven om returret da det ikke reguleres af købeloven, så vidt jeg husker det er forbrugeraftaleloven.  Er der tale om fejl eller mangler er det købeloven du skal bruge, i sidste ende kan du hæve handlen.   Det er vigtigt at du har all kommunikation på skrift. 

Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

De er købt privat af mig, igennem et firma. Det blev meldt på dagen, at de ikke levede op til forventningerne, hvor der også var billede dokumentation på sagerne. Jeg ringede flere gange, de tog den ikke, så jeg sendte en mail, på samme dag, de blev leveret.

Nu kommer de seks uger senere og siger, det ikke er i min ret at få dem returneret.

Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Det er tale om nethandel, ja, det hele har forgået over mail, udover valg af stof, som foregik privat. 

Jeg har alt kommunikation på skrift, også med direktøren, som svarer 6-7 uger senere, og som absolut ikke er løsningsorienteret, men prøver at proppe disse gardiner ned i halsen på mig.

Gardinerne er blevet pillet ned (af mig selv, efter accept fra dem), hvor de henter dem til yderligere inspektion mm. Men i mellemtiden, er der købt nye gardiner, da vi ikke kunne blive ved med at vente på respons.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør nok overveje om du kan hæve købet.  Hvor stort et beløb er der tale om ?

Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Forsøger ihærdigt, men han spørger hvor i købeloven det gIver mig retten.

28.000,- så i småtings afdelingen. Utroligt det gider gøre et stort show ud af det

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

ErikVad:

Forsøger ihærdigt, men han spørger hvor i købeloven det gIver mig retten.

28.000,- så i småtings afdelingen. Utroligt det gider gøre et stort show ud af det

Du kan henvise til Købelovens §42 - men jeg forudser at I vil kaste paragraffer efter hinanden uden resultat.

Tag fat i forbrugerklagenævnet, følg deres vejledning her og lad så dem håndtere det videre forløb https://www.forbrug.dk/klagemuligheder/klager-over-koeb-i-danmark/saadan-starter-du-en-klagesag/ 

/Brian

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

28.000 DKK  så ville jeg omgående få en advokat til at vurdere om købet kan høves.

Købeloven

Om mangler ved salgsgenstanden

§ 42. Angår købet en bestemt genstand, og lider denne af en mangel, kan køberen hæve købet eller kræve et forholdsmæssigt afslag i købesummen. Må manglen anses som uvæsentlig, er køberen dog ikke berettiget til at hæve købet, medmindre sælgeren har handlet svigagtigt.

Stk. 2. Savnede genstanden ved købets afslutning egenskaber, som må anses tilsikrede, eller er manglen efter købets indgåelse forårsaget ved sælgerens forsømmelse, eller har sælgeren handlet svigagtigt, kan køberen kræve skadeserstatning.

§ 43. Ved køb af genstande, bestemte efter art, kan køberen, såfremt den leverede genstand lider af en mangel, hæve købet eller kræve omlevering eller fordre et forholdsmæssigt afslag i købesummen.

Stk. 2. Må manglen anses som uvæsentlig, kan købet dog ikke hæves eller omlevering fordres, medmindre sælgeren har handlet svigagtigt eller har kendt manglen på et sådant tidspunkt, at han uden urimelig opofrelse havde kunnet skaffe mangelfri genstand.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)