Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Instagram influencer - ophavsret ved bøger

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer 😁

Hvordan er reglerne, hvis jeg godt vil lægge billeder op fra en bog på Instagram. 3-4 sider i en bog omkring coaching fx og så highlighte et par af de gode passager.

Selvfølgelig må jeg ikke lægge hele bogen op. Men hvor går grænsen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

den går ved at du INTET må lægge op hvis der er spor kommercielt formål helt enkelt., Citatret har at gøre med ren jounalistisk dækning men influencer kan ikke bruge den - så absolut intet, hverken tekst og - givet SLET ikke billeder uden tilladelse fra den der har ophavsretten

Det kan blive dyrt ellers - men det er jo ikke udelukket forfatter eller forlag vil give dig nogle tilladelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar.

Hvordan forholder det sig så med resumé/pointer af bøger? "5 pointer fra denne coachbog - 1...."

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det er til noget kommercielt så må du ikke bruge noget som helst fra bøger uden at få tilladelse - intet - du må selv beskrive bogen med egne ord og linke til et URL hvis bogen har et sådanne eller side at købe den på men du må intet uddrag tage overhovedet når det er influencer kommercielt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Som John skriver må du ikke kopiere fra en bog, men markedsfører du bogen er det lovligt at vise et billede af f.eks. forsiden.

Hvis det er i forbindelse med en affiliate aftale kan det være annoncøren leverer et billede feed. Og der er som regel en email hvor du kan kontakte annoncøren og skriftligt kan bede om og få lov til at bruge deres billeder.

Se evt. partner-ads.com/dk/showprogram2.php?id=4992
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

RasmusKJ:

Hvordan forholder det sig så med resumé/pointer af bøger? "5 pointer fra denne coachbog - 1...."

Du må gerne med EGNE ORD skrive et ressume eller referat fra bogen, men du må ikke kopierer indholdet og anvende dette kommercielt. Her gælder god citatskik heller ikke. 

Og såfremt du bruger god citatskik, er tommelfingerreglen 3-5 sætninger MAX!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)