Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Youtube indtjening B-skat, Frikort?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har lige modtaget min youtube betaling fra Google AdSense ind på min bankkonto beløbet ligger på 1.721,00kr

Er det rigtigt forstået at jeg skal betale "fuld" skat af beløbet og jeg kan ikke benytte mit frikort eller andre former for fradrag

Er det rigtigt forstået at jeg nu skal overføre 755,17kr til skat gennem deres "betal skat for 2022" side?

Trækprocent fra forskudsopgørelse: 39%

AM-bidrag: 137,68kr

B-skat: 617,49kr

Skat i alt: 755,17kr 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du skal indberette per år - og så længe du ikke sælger over 50 t på 12 mdr - må du gøre det som person

Du skal så angive det i årsopgørelse rubrik 15 eller 111 (111 bedst men 15 går) og i forskud husker jeg ikke rubrikker - mener 111 hedder 220

Så snart du har forskudsregistreret hvad du mener det bliver for helåret-  så trækkes skatten automatisk via nedsat fradrag for anden indkomst - og det er som du skal gøre lovmæssigt

Du skal så ikke indbetale noget - der trækkes noget der ligner 40% ialt i am og skat  (først 8% og så af resten ca 38%)

Bare forskudsregistrer du kan ikke bare betale skat frivilligt per måned - HAR du ikke anden indtægt - så bruges dit fradrag skam fuldt ud så du kun betaler am bidraget (svarende til frikort om du vil)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. 

Så måden at gøre det på ville være at jeg går ind i min forskudsopgørelse den her måned og skriver i felt 207 (Anden personlig indkomst før fradrag af AM-bidrag)

1.721

Og hvis jeg så tjener 1000 næste måned skal der så stå 2.721 i felt 207 korrekt?

Youtube indkomst kan varierer meget og det er derfor umuligt at give et bud på hvad jeg tjener i alt. Jeg har også mit almindlige fritidsjob som står i felt 201 som automatisk kører på frikortet. 

Men hvilken konto trækker skat så skatten fra og hvornår trækker de skatten?

Mvh

Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan kan du sagtens gøre - du kan rette hver måned ja. Jeg ville dog nok skyde på hvad det bliver på helår og måske skrive 8.000 kr nu  og så først rette når du kommer over det

Skatten trækkes ved, at dit frikort nedsættes i værdi så du ikke kører fuldt frikort - den betales derved via dit fritidsjob og det kan du ikke ændre - men det er jo også langt lettest

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen forstår ikke helt hvad du skrev, men her er hvad jeg forstod.

Okay, så jeg kan hver måned gå ind og opdatere feltet i forskudsopgørelsen til hvad jeg har tjent i alt på youtube også trækkes beløbet automatisk fra mit frikort (hvornår trækkes de?) og hvad med AM-bidrag eller hvis jeg feks overstiger mit frikort hvor trækker skat så pengene til at betale for både AM-bidraget og "fuld" skat hvis jeg overstiger mit frikort?

Mvh

Daniel 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

ved at nedsætte dit fradrag/frikort så du betaler mere i skat fra anden indtægt

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her!

Tilmeldt 19. Jan 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så når jeg ændre det felt med anden indkomst hver måned til det jeg har tjent i alt bliver mit frikort nedsat med det samme med det beløb? men jeg skal jo stadig betale am bidrag af youtube pengene ikke? Og når jeg overstiger mit frikort hvad sker der så? Så ska jeg jo betale fuld skat ikke?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det reguleres alt sammen automatisk over dit fradrags størrelse som jo angives for helår og når du angiver forventet helår så samlet den hele din skat i et - ikke EN skat før frikort og en anden efter - det bliver til fradrag i stedet for frikort når du har selvstændig indtægt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg mister mit frikort ved at skrive i det felt i forskudsopgørelsen hver måned??

Altså vi er enige om at det ikke har nogen negativ effekt på mit arbejde som allerede kører på frikort 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)