Bogfører på en konto for gaver - uden moms - så er momsen væk.
Når året er gået, laver du skatteregulering fra drift til skatteresultat ved at lægge 75% af beløbet på den (og andre tilsvarende konti) til dit resultat til skat
Så kan du have driftsresultat fra regnskab + 10.000 kr- + 75% af gaver mm 2.000 kr = resultat til skat 12.000 kr
Jeg vil tro der er en konto til netop det så du let finder den igen ved årsslut
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja, der er en konto der hedder "Ej fradrag 75%" som automatisk har modkonto "private andele" i balancen. Her bogfører jeg så 75% af beløbet, det som jeg ikke har fradrag for. Og så øges driftsresultatet med dette beløb. Er det korrekt forstået?
Jeg kender ikke economic godt nok i hovedet- men det lyder lidt sjovt, HVIS den viser driftsresultat, som er det du skal have i årsrapport OG samtidigt viser dig et skattepligtigt overskud - øget med de 75%), som er det du alene bruger til beregning af skat, så er den fjong. Så giver programmet dig både driftsresultat og skatteresultat - ellers mangler noget - eller - tanken er, at du netop tager konto private andele og lægger til driftsresultat for selv at udregne skattepligtigt
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER