Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarbejdersignatur nemid

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey i kloge hoveder derude. 

Min chef er taget på ferie i en ukendt periode, dog maks 6 uger. Der skal indberettes moms og der skal indberretes løn til medarbejdere og andre ting. 

Chefen har self glemt sit nøglekort herhjemme, så det er ikke muligt at logge ind gennem hans nemid. Han bad mig bestille en medarbejdersignatur til mig selv. Jeg fik en mail med et dokument som skal underskrives af ham (den kan jeg maile til ham og så kan han printe den ud, underskrive den og sende den retur. Jeg skal så sende denne mail til nets

Ved i hvad næste step så er? Jeg kan heller ikke komme ind på kontoret før han er tilbage, så kan man få tilsendt nøglekort til sin hjemmeaddresse eller kan man bruge sin private nemid til at logge ind på selskabets vegne? Jeg arbejder hjemmefra for det meste alligel i og med at jeg er papirnusser som han kalder det😂 Men lige det her, har jeg ikke prøvet før. 

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan han ikke få gammeldags nøglekort sendt til sin ferie adresse?

Jeg tvivler på du kan få det til din adresse - og tror måske heller ikke det bare kan sendes til firma adresse. Er HAN eneste ejer i ApS eller er det personlig virksomhed, så kan HAN logge på privat

Hvis den med mail osv til nets virkeligt virker - lyder det som let at omgå sikkerhed - men hvis den gør, så får du vel adgang til at du kan oprette medarbejder signatur

Alternativt må han se om HAN kan få en tast selv kode til dette indlog - tvivler på du får den hvis ikke du i forvejen er registreret - så det bliver hans feriearbejde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey John. 

Der står i brevet som jeg har fået tilsendt at indehaveren skal underskrive aftalen og så bliver jeg nemid-adminstrator ( sikkerheden omgås heller ikke, da medarbejderensignaturen jo bliver tilknyttet mig. Så alt som der foretages med det nøglekort/ nemid bliver jo tilknyttet til mig. Skulle man begynde at "hygge" sig, så er det ekstremt nemt at finde ud af hvem der har gjort det. 

Jeg tror ikke at det er muligt at få tilsendt en ny nøglefil til udlandet mens man er på ferie. Han har jo glemt alt (til hans forsvar så var det også med et par timers varsel, han er dernede pga. Livstruende sygdom i familien. 

Jeg må bare se om jeg ikke kan få en låsesmed til at åbne kontoret. Det har jeg nemlig fået lov til i sidste ende

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mortenfrost23:
Der står i brevet som jeg har fået tilsendt at indehaveren skal underskrive aftalen og så bliver jeg nemid-adminstrator ( sikkerheden omgås heller ikke, da medarbejderensignaturen jo bliver tilknyttet mig. Så alt som der foretages med det nøglekort/ nemid bliver jo tilknyttet til mig. Skulle man begynde at "hygge" sig, så er det ekstremt nemt at finde ud af hvem der har gjort det. 

korrekt - Omvendt viste det sig et vist problem at alle kunne logge på virk.dk med egen signatur og f.eks ændre hvem der var direktør i et selskab man ikke havde med at gøre. Derfor er der lagt et ekstra lag på som mulighed der - Det var let at se hvem der gjorde det, men skaden kunne jo være sket

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu tager tråden et lillespring syntes jeg. 

Men det er altid spændende at debattere relevante emner. Jeg syntes også at det er helt sindsygt at andre bare kan logge ind på virk.dk med eget nemid og opløse, ændre og pille direktøren fra. 

Jeg havde for ca. Et halvt år en sag om en gut som var medejer med en direktør titlen. Hans "partner" valgte at fjerne ham som direktør og ejer, men bestrider man en direktørstilling eller er indehaver, så burde man være i stand til at logge ind på sin e-boks og læse den fine lille besked om de ændrer som er foretaget i ens selskab eller vedrørende sin direktørtitel. 

Du og jeg kan sagtens logge ind og pille direktøren ud af et firma og såfremt et selskab ingen direktør har i over 14 dage så opløses det- Men igen, 14 dage uden at reagere??? Så fortjener man heller ikke at have titlen som direktør, sorry too say. 

Mikroskopiske ændringer bliver kvitteret og der bliver sendt fint brev med sagsnr osv. Og omkring hvilke ændringer er foretaget

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mortenfrost23:

Nu tager tråden et lillespring syntes jeg. 

Men det er altid spændende at debattere relevante emner. Jeg syntes også at det er helt sindsygt at andre bare kan logge ind på virk.dk med eget nemid og opløse, ændre og pille direktøren fra. 

Jeg havde for ca. Et halvt år en sag om en gut som var medejer med en direktør titlen. Hans "partner" valgte at fjerne ham som direktør og ejer, men bestrider man en direktørstilling eller er indehaver, så burde man være i stand til at logge ind på sin e-boks og læse den fine lille besked om de ændrer som er foretaget i ens selskab eller vedrørende sin direktørtitel. 

Du og jeg kan sagtens logge ind og pille direktøren ud af et firma og såfremt et selskab ingen direktør har i over 14 dage så opløses det- Men igen, 14 dage uden at reagere??? Så fortjener man heller ikke at have titlen som direktør, sorry too say. 

Mikroskopiske ændringer bliver kvitteret og der bliver sendt fint brev med sagsnr osv. Og omkring hvilke ændringer er foretaget

Man kan diskutere hvor sindsigt det er - ud fra det du skriver med, at "nå ja man ved jo omg hvem der har gjort det med deres egen signatur." Formålet er/var, at Du jo også med din signatur kan indsætte mig som direktør i dit firma - uden jeg aner det - og så opstår der ofte kamp som EOS bliver indblandet i.

Derfor kan/kunne en sådan direktør omg selv gå ind og fjerne sig. Samme ved en opsigelse, eller opløst bestyrelse - de som var noteret kunne flytte sig selv igen

Nu er der då fin mulighed for at du kan gå ind og vælge - at KUN DU som hovedmand i firmaet har adgang til en række funktioner, så som vælge direktør til og fra  og den bør man benytte sig af - men det var lidt som du skrev, at det var ikke så farligt at du i virkeligheden selv kunne fake din bortrejste chefs papirblanket med en únderskrift, og derved få adgang til alt der kræver nemID - vel inkl bank, skat, moms osv

Ideen var, at mange kunne have behov for at hjælpe med ændringer og så længe de brugte egen signatur, var de lette at fange ,  men for at undgå korte skader - kan det let stoppes Undgå ulovlige og strafbare registreringer | erhvervsstyrelsen.dk 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt så kan ALLE stadig foretage ændringer for selskaber. 

Fake min chefs underskrift? Tro mig det er mig der gør ham en tjeneste ved at det her. Desuden har jeg flere fine mail korrespodacer hvor han beder mig fikse det her. Endda i en midt for grov tone, fordi det brænder på. 

Men jeg vil blot høre om hvor langt jeg skulle strække mig selv- Jeg får nemlig ikke løn for det da jeg selv har ferie!!!!

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

Du bruger også § DSF

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mortenfrost23:

Mig bekendt så kan ALLE stadig foretage ændringer for selskaber. 

Fake min chefs underskrift? Tro mig det er mig der gør ham en tjeneste ved at det her. Desuden har jeg flere fine mail korrespodacer hvor han beder mig fikse det her. Endda i en midt for grov tone, fordi det brænder på. 

Men jeg vil blot høre om hvor langt jeg skulle strække mig selv- Jeg får nemlig ikke løn for det da jeg selv har ferie!!!!

nej - læs linket  du kan som ejer logge ind og bestemme hvad andre må i erhvervsstyrelsen - og her ex sikre at kun DIT nemID kan ændre ledelse og alle andre punkter (jeg ved da godt DU ikke faker, mener bare, at HVIS man kan sende et papirdokument ind til NETS og fake en eller anden underskrift - uden via e-box og andet indlog - så er der da åbent for alvor for, at man kan komme ind alle steder man vil. Jeg TROR Nets må have andre krav end bare en blanket med en påsat signatur for at åbne til at jeg får adgang til nemID til firmaet SKAT og hvad ved jeg  bank?

Hvad skulle ellers forhindre jeg hentede blanketten, udfyldte og underskrev med Thomas Frost og så fik medarbejder signatur til dit firma, til skat, moms EOS osv?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver mening det du skriver John, helt bestemt. 

Jeg må bare hvad nets siger, det er bare et helvede at komme igennem telefon til disse typer spørgsmål. Og jeg er som sagt selv på ferie. 

Men eftersom jeg er den kloge papirnusser som min chef siger i firmaet, så skal jeg stå på mål for det her. Vi har fået en stor opgave ind som underleverandør, men indenfor en lidt anden branche end malerbranchen, og leverandøren vil have at tingene spiller og så er der jo det med at indberetningen af moms faktisk er overskredet med 21 dage nu. Men ja ja den klarer Morten da bare mens the big guy er nede i solskinsvejr. Håber ikke han læser med her😂😂😂

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)