Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV, nærmer sig 50.000

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 22
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Modsat hvad jeg havde regnet med er jeg endt med at have fået en masse at lave hvilket resultere i at jeg når op tæt på de. 50.000 kr for PMV.

Men hvordan gør jeg så nu? Mit firma skal vel momsregistreres, men jeg har jo ikke bedt om moms på alt det arbejde jeg har fået betaling for det sidste halve år. Det kan vel ikke passe at jeg pludselig skal til, selv at betale den moms som de skulle have betalt mig? Er det ikke kun alt fremover jeg skal inddrive moms på?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 10:30

aktivta:
Det kan vel ikke passe at jeg pludselig skal til, selv at betale den moms som de skulle have betalt mig?

I realiteten jo,  for du har overholdt reglerne mht. moms reg.  Man skal lade sig moms reg. så snart man kan se at man vil komme over en omsætning på 50.000 DKK indenfor en 12 måneder periode.  Dvs. at har du en omsætning på over 4.166, DKK pr. måneder skal du lade dig moms. reg. 

Tilmeldt 16. Apr 22
Skrevet kl. 10:43

Tror du mente "ikke overholdt"?

Jeg kan bare ikke se hvordan det kan være fair. Opretter man et firma for at lave noget arbejde for nogen i januar måned og tjene en 20.000 kr og så sende en faktura uden moms og så tænke "det var det, jeg skal ikke mere i år". Så får man et andet job i september til 10.000 og tænker "ja det stadig ikke tæt på de 50.000 og jeg kommer ikke til at lave noget næste år da det bare er hobby det her". Og så får man lige pludselig en mulgihed for de sidste 20.000 i slutningen af året.

Så når man ser de sidste 20 giver det fin mening at man godt kan se "ja okay det må jeg hellere".

Men de 10 i september, de 20 i januar... Så skylder man lige 5000 kr for det i januar ?!?!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33

Det kan ikke besvares med sikkerhed - men det er DIT ansvar at momsregistrere lige så snart det er åbenlyst at du vil komme over 50 t på noten 12 mdr periode - ikke kalenderår men hver og alle 12 mdr perioder.

Du har faktureret 20.000 i januar og igen 10.000 til september - og det er punktet hvor du formentlig af skat ses som pligtig til at momsregistrere - inden du nu laver de 20 t næste - De 30 t første vil ikke i sig selv nødvendigvis gøre det oplagt at du vil nå 50 t på en 12 mdr periode - og så vil du ikke få moms og bod på de første 30 t

Det afgørende er, at man SKAL registrere når det er oplagt man vil nå de 50 t på en 12 mdr periode blot. Er det stabilt stigende, så kan man  sige, at når man rammer 4000 per måned så skal der registreres, for med en lille stigning så nås 50 t nok på 12 mdr

Det afgørende er at du altid registrerer når det er åbenlyst du vil nå 50 t på 12 mdr og kommer du over 50 t på 12 mdr, så får du moms af alt inden du registrerede og tilmed risiko for bod på samme beløb. Det er, for at gøre det klart, at de 50 t ikke er noget man lige napper først på 11 mdr og så registrerer man sig - hvor hvis man så alligevel overskrider de 50 t på 12 mdr - så falder hammeren

Du kan heller ikke omsætte 49.999 frem på 6 mdr og så registrere dig og inden for 12 mdr samlet få 2 kr mere så du rammer 50.001 uden du får moms af alt det første

Du lyder ikke som i stor fare om jeg forstår dig korrekt - selv om den med - jeg troede da ikke der kom mere, ikke godkendes, hvis man trods alt driver virksomhed må man lave budget og vel regne med der kan komme opgaver, hvorfor ellers have CVR. Bare registrer NU i alle fald efter de 30 t og inden de 20 t - så bør det være fint nok

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Apr 22
Skrevet kl. 14:17

tak det må jeg jo så gøre.

Men jeg forstod ikke hvor jeg stod med den moms jeg ikke har inddraget?

Står jeg nu og skal betale moms for det hele, eller kun fra jeg har momsregistreret?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:07

aktivta:
eller kun fra jeg har momsregistreret?

Jeps. Det gælder fremadrettet!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:21

aktivta:

tak det må jeg jo så gøre.

Men jeg forstod ikke hvor jeg stod med den moms jeg ikke har inddraget?

Står jeg nu og skal betale moms for det hele, eller kun fra jeg har momsregistreret?

kun fremover med mindre skat kan mene du åbenlyst kunne vide du ville have nået 50 t på 12 mdr - det er ikke en facitliste men jeg vil ikke mene det er åbenlyst for dig og så er det kun fremovere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)