Jeg har i de seneste 2 år drevet forretning i Danmark med min enkeltmandsvirksomhed (konsulentarbejde).
Nu er jeg nået til et punkt hvor jeg har planer om at sælge fysiske produkter på det amerikanske marked gennem egen hjemmeside og evt. Amazon.
Sagen er den at de produkter jeg skal have fremstillet på en fabrik i USA kræver virksomhedens adresse printet på det label der skal sidde på produktet.
I stedet for at have "Sjaaland, Copenhagen Aminovej 87" på mit label vil jeg gerne have som et eksempel: "15205 North Kierland Blvd. Suite 100". Da min formodning er at det vil sælge langt bedre og ikke skræmme kunder væk.
Her kommer så spørgsmålet til en million kroner.
Kan jeg oprette et ApS med en virtuel virksomhedsadresse i USA?
Kan jeg i min nuværende enkeltmandsvirksomhed skifte adresse til USA?
Skal jeg helt skrotte idéen med at have en virksomhed i Danmark og så åbne et LLC i USA og evt. en bank i gennem Mercury?
jeg har planer om at sælge fysiske produkter på det amerikanske marked gennem egen hjemmeside og evt. Amazon.
Sagen er den at de produkter jeg skal have fremstillet på en fabrik i USA kræver virksomhedens adresse printet på det label der skal sidde på produktet.
I stedet for at have "Sjaaland, Copenhagen Aminovej 87" på mit label vil jeg gerne have som et eksempel: "15205 North Kierland Blvd. Suite 100". Da min formodning er at det vil sælge langt bedre og ikke skræmme kunder væk.
Her kommer så spørgsmålet til en million kroner.
Kan jeg oprette et ApS med en virtuel virksomhedsadresse i USA?
nej - og det vil også være krav at du opretter USA selskab hvis DU skal fakturere fra USA firma til en USA kunde, af hensyn til bla.a. local VAT mm Ganske som en amerikansk virksomhed ikke kunne få produceret i Danmark og levere til danske kunder uden dansk firma med moms
Jensarnig:
Kan jeg i min nuværende enkeltmandsvirksomhed skifte adresse til USA?
Nej den kan kun have hjemstavn Danmark
Jensarnig:
Skal jeg helt skrotte idéen med at have en virksomhed i Danmark og så åbne et LLC i USA og evt. en bank i gennem Mercury?
Ja det er vel rent faktisk eneste mulige vej overhovedet (og ikke taget stilling til bank men ja til USA ILC/LLC nødvendigt - husk USA regler for ansvar og alt der hører med den slags
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER