Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra Word til Indesign

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har ca. 50 manualer (inkl. tekst, billeder og opsætning) som vi gerne vil konvertere fra Microsoft Word til Adobe InDesign, da vi gerne fremadrettet vil anvende InDesign til opsætning af manualer.

Jeg har forsøgt at google mig frem til at konvertere filen, men som jeg forstår det, er det ikke bare lige til, når det ikke kun drejer sig om tekst. Jeg er hverken Word- eller InDesign-ekspert, så er der nogle, som kan hjælpe? Er det muligt at konvertere filen uden at skulle efterbehandle voldsomt meget, eller kan man lige så godt starte forfra i InDesign? Eller findes der en helt tredje løsning?

Vi betaler os gerne fra løsningen, hvis nogle har kendskab til et bureau / freelancer, som kan hjælpe os?

På forhånd tak :)

Tilmeldt 30. May 18
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på hvor kompliceret dit grafiske design er, og om du har brug for at kunne lave unikt design for hver pdf fil, eller om det er muligt at definere en grafisk skabelon således at alle dine dokumenter kommer til at se ens ud, men med forskelligt indhold.

Hvis det er muligt at definere en skableon, som så bare skal fyldes med indhold fra Word, kan du muligvis bruge vores Spintype platform, som netop er designed til det formål. Platformen er oprindeligt designet til bog produktion, men bliver også brugt af organisationer som har brug for ensartet og nem opsætning af pdf filer.

For eksempel er alle "Visual guides" fra forlaget Libris produceret direkte i systemet, og hvert hæfte bliver nu produceret direkte af forfatteren, uden at involvere en grafiker.

Med venlig hilsen
Martin Tilsted

Tilmeldt 27. Oct 21
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Gem Microsoft Word-dokument som PDF fil i samme format som det oprindelige Word-dokument.

2. Opret et blankt InDesign-dokument med tilsvarende format og sideantal.

3. Åben InDesign-dokumentet og importer PDF fil.

That's it 😊

NB

Det er muligvis ikke måden at gøre det på, men for mig virker det upåklageligt, også med billeder og avanceret grafik.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tusind tak for svar! Jeg kan se, at jeg ikke har formuleret mig helt godt nok. Vi har også brug for at kunne redigere efterfølgende i dokumentet (i InDesign). Er det muligt med denne løsning, du nævner? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Girlfriend!

Tusind tak for svar! Det virker også hos mig! Jeg har selvfølgelig ikke formuleret min besked helt godt nok, for vi har også brug for at kunne redigere i dokumentet efterfølgende. Ved du, om man kan dette efter import af PDF-filen? :)

Tilmeldt 30. May 18
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

WebJacq:

Hej Martin

Tusind tak for svar! Jeg kan se, at jeg ikke har formuleret mig helt godt nok. Vi har også brug for at kunne redigere efterfølgende i dokumentet (i InDesign). Er det muligt med denne løsning, du nævner? :)

Vores system har en indbygget editor, saa du kan godt rette i dokumentet efter at du har importeret det med vores system.

Men du kan ikke bruge InDesign, for hele ideen i vores system er at man laver en skabelon der angiver hvordan den faerdige pdf skal se ud, og saa kan du editere tekst, billeder og tabeller i vores cloud baserede editor, hvorefter systemet laver en pdf baseret paa den skabelon vi har lavet til dig.

Tilmeldt 27. Oct 21
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke ekspert, men for mig fungerer det upåklageligt at redigere importeret filer/dokumenter i InDesign via menuen edit/rediger.

Hvis ikke det umiddelbart fungerer, kan du eventuelt prøve at gemme dokumentet som skabelon/template. Du kan så redigere skabelonen og gemme det redigeret dokument.

😊 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak igen for svar! Okay, umiddelbart skal vi anvende InDesign, men jeg har dig lige in mente, så frem vi går væk fra den løsning :)

Tak og god dag!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Girlfriend

Tak for hjælpen og tip igen! Det fungerer desværre ikke for mig, men jeg er bestemt heller ikke ekspert 😅 Jeg forsøger videre, tak og god dag! 😊

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)