Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor foretager man en forbrugerundersøgelse henne?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke enig i det du skriver.  Jeg tror de fleste godt ved at enhedslisten går ind for billige boliger og er imod næsten en værd form for nye projekter. Det var det der var min hovedpointe. Jeg har præciseret det jeg mente i min tidligere post i forhold til de fattigste. Jeg synetes ikke du har bidraget til noget somhelst konstruktur i forhold til min oprindelige post. Så jeg vil bede dig ikke at kommentere yderligere på min post.

Ha' en god aften.  

Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Tak for dine kommentarer :). 

Du skriver: 

"Selv ville jeg gå direkte politikerne; indenrigs- og boligminister Christian Rabjerg Madsen og ordførerne på boligområdet fra de øvrige partier, samt selvfølgelig teknik- og miljøborgmester i Københavns Kommune Ninna Hedeager Olsen og de øvrige partiers medlemmer af teknik- og miljøudvalget.

😊 "

Min idee er først at lave proof of concept. Kan befolkningens mening ændres. Hvis det kan det så tænker jeg følgende. 

1. lave en præsentation med mere udførlig beregninger og oplæg til hvordan bebyggelsen ser ud.

2. Få nogen entrepanører til at finanisere en massiv marketing indstats både over for befolkningen og politikerne. 

3. Når folk er overbevist så kan byggeriet begynde :). 

Du skriver

"PS

Har du overvejet, at der udover den politiske uenighed omkring højhusbyggeri, reelt ikke er nævneværdigt mange investorer, andre end måske staten og Københavns kommune, som overhovedet er interesseret i at bygge billige boliger i København?"

Hvis befolkningen og politikerne kan overbevises så kan der bygges. Det er ikke et mål i sig selv at bygge billige boligere. Det der er pointen er at få prisen per bygget m2 ned til kostprisen. Der vil båd blive bygget 1,2 og 10 værelseslejligheder. Du kan se her at den gennemsnitlige m2 pris for højhuse i London er USD 4166 per m2. Det er ca. DKK 28.000 inklusiv profit. Det halve af prisen i kbh.

Kilde

statista

Artikel

global-multi-unit-high-rise-building-costs-in-cities/

Du skriver

"Potentielle bygherrer er der formentlig mange af, men de fleste er nok mere interesseret i at tjene penge end at afhjælpe kommunens behov for flere billige/almennyttige boliger. Bare en tanke..."

De tjener penge hvis de kan bygge til 28.000 så du vil være interesseret så længe de kan få den pris. De vil så bygge 1,2...10 værelseslejligheder afhænig af efterspørgslen. 

Du skriver:

"Til sammenligning består Danmarks vistnok højeste boligbyggeri, aarhusianske Lighthouse på 45 etager (knap 150 meter højt), udelukkende af ejerlejligheder i prisklassen kr. 4-25 millioner, og for et tilsvarende boligbyggeri i København kan du roligt hæve prisen med 25-30 pct. Som lejemål ville en etværelses studielejlighed på 40m² således koste i omegnen af kr 8.000 i månedlig husleje eksklusiv forbrug og øvrige udgifter."

Nej, det jeg ikke enig i. De kan sælge til en pris væsentlige højere end DKK 28.000 per m2 fordi udbuddet er begrænset. 

Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tak for dine kommentarer

Du skriver

"


Hvordan vil du opnå politisk flertal og lovmæssig tilladelse til at bebygge 1/3 af Amager fælles med 100 m højhuse (højhus regnes for over 40 meter og er ikke almindelige) og opsætte en bebyggelse på fælleden, som skriger på at blive københanvs næste getto"

Jeg tror ikke det bliver en ghetto. New york/Manhatten er ikke en ghetto. Så jeg tænker ikke bare fordi det er højhuse behøver det at blive en ghetto. Man kunne lave en del politistationer for at minimiere risikoen for Ghettoer. Lave grønne områder. Kun have ejerlejligheder. Jeg har ikke alle svareren, men tænker at det kan løses. Der er masserer byer i USA med  højhuse hvor der ikke er Ghettoer (der er også mange hvor der der). 

Hele projketet handler om at få funding til at lave en marketingsindsats overfor befolkningen og politikere for at få opbakning til at bygge.  

Du skriver: 

"- og hvor har du prisen på de byggegrunde og de huse fra, så du kan bevise, at de bliver super billige, så billige, at de sænker huslejepriser i hele København?"

Her: 

Kilde 

statista

Artikel

global-multi-unit-high-rise-building-costs-in-cities/

USD 4166 i London per m2. Det er ca. DKK 28.000. Det er prisen per m2. Så hvis man gav tilladelse til at bygge fx. 1/3 af amgerfælled. Det svarer ca. til størrelsen af hver af brokvaterene. Hvis du bygger højhuse på 33 etager og forudsætter en normal ejendom i københavn er 4 etager er det ca. 8 gange så højst som en normal bygning. Dvs. du bygger 8 nye brokvarterer. 

Det er som sagt super high level estiamter, men jeg tror de vil holde meget godt. Der skal laves en del mere arbejde på det. Jeg tror som sagt pain pointet er om man kan overbevise folk om at det er det rigtige at gøre. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jamen held og lykke med at genskabe Manhatten på amager fælled 
Tror du i anden tråd regnede 700 højhuse (100 meter) det er mere end dobbelt op manhatten (som så også kun begrænset er bolig kvarter i højhusdelen

Jeg tror den er i skoven, men det er jo bare at køre på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi John, 

Det var 7000 ikke 700 højhuse :).

Og tak :), jeg køre på. 

Mvh

Michael

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)