Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor foretager man en forbrugerundersøgelse henne?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej folkens,

Jeg skal have lavet en forbrugerundersøgelse hvor jeg interviewer 5-10 personer. Emnet er feedback på et et projekt hvor jeg vil bebygge 1/3 af amagerfælled med højhuse på 100m, så boligpriserne falder voldsomt i København (til det halve i forhold til priserne i dag).

Som en del af interview processen vil jeg også prøve at overbevise den interviewet om at projektet er en god ide. Jeg tror generelt folk er imod at bygge højhuse, men samtidig vil folk gerne have billige boliger. Det ene kan ikke lade sig gøre uden det andet. Så et ægte paradoks….

Har i nogen ideer til hvordan jeg kan fortage sådan et interview/samtale? Det vil ca. tage 30 min og jeg vil gerne betale DKK 100 til den person jeg interviewer som tak for deltagelsen.

Jeg har prøvet at spørge et par stykker på en bar om jeg måtte spørge dem om et par ting. Men folk blev virkelig sure over emnet (tror også folk har fået lidt at drikke). Jeg er lidt generet så synes det er ret grænseoverskridende bare at spørge random folk om de vil være med i en undersøgelse.

Hvis man skal betale nogen for at hjælpe en med at få et interview, er der nogen der kan anbefale nogen der kan hjælpe med det? Jeg vil selv lave interviewet, men har brug for en til at sætte det up, dvs. skaber kontakten til en der bliver interviewet.  

Mvh

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sikkert betale dig fra det meste - gallup - f.eks men det er dyrt - vi taler ikke 100 kr x 5 personer men en basispris på sikkert 50.000 kr og op - og så kan det sagtens være du skal af med en præmie for hver interview men før noget proff bureau tager sådan en, så vil de givet forstå mere af det hele

Hvordan vil du opnå politisk flertal og lovmæssig tilladelse til at bebygge 1/3 af Amager fælles med 100 m højhuse (højhus regnes for over 40 meter og er ikke almindelige) og opsætte en bebyggelse på fælleden, som skriger på at blive københanvs næste getto - og hvor har du prisen på de byggegrunde og de huse fra, så du kan bevise, at de bliver super billige, så billige, at de sænker huslejepriser i hele København?

Hvis dem på baren vrænger lidt på næsen af spørgsmålet - så er det jo ikke så mærkeligt og et proff bureau vil helt klart kræve stor seriøsitet bag spørgsmålet, så ikke dem de beder sætte sig ½ time og svare på spørgsmål, føler sig helt til grin.

Jeg tror slet ikke der er baggrund for en brugbar forbrugerundersøgelse - og hvor mange tænker du dig den skal omfatte? Vi taler mange tusinde mennesker, hvis nogen som helst skal lægge spor værdi i spørgsmål og svar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver ingen mening at interviewe kun 5-10 personer.
I øvrigt er der ikke tale om et interview som jeg læser det, idet du vil forsøge at overbevise dem om det rigtige i at bygge højhuse.

Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tak for dit svar. Det er nok for dyrt at gå Bureau vejen. Det jeg også spurgte efter, var om der var et andet sted hvor man kunne finde folk at stille spørgsmål andet end at gå ind på en random bar eller stå ved nørreport st. og prøve at kontakte folk der. Hvis du har nogen gode forslag så er jeg åben for det :). 

Det der er min tese er at hvis folk får mere information vil de stytte projektet. De fattigste mensker stemmer på Enhedslisten. De brokker sig over at københavn er for dyr at bo i, men de støtter ikke at der bliver bygget mere. Det giver igen mening. Det er det jeg vil undersøge. Hvis der er opbakning til det så kan politikerne i sidste ende også overbevises. Bygherrerne skal levere funding til en massiv marketingsindsats til at få fortalt sandhenden... dvs. det giver ikke mening vi ikke bygger mere og vi betaler en overpris. 

Sender lige et længere svar en af dagene.  

Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper, jeg synes det giver fin mening fx. at lave 10 interviews og se om der er en høj andel der kan overbevises. Der bliver kun interviewet folk der er imod at der bliver bygget højhuse i København. 

Korrekt, det er ikke et interview men et interview/oplysnings/overbevisnings-samtale. 

 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 15:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor tror du at de fattigste mennesker stemmer på Enhedslisten?

Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MS, 

Kan se at dem med de laveste indkomster stemmer på Socialdemokratiet, Venste og Enhedslisten. I den række følge. Så jeg burde have skrevet at mange af de fattigste i Danmark stemmer på Enhedslisten. 

Kilde: 

altinget

Artikel

hvilke-partier-stemmer-de-rigeste-og-mindst-velhavende-vaelgere-paa

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 21:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så det ville være mere relevant at tale med Venstres vælgere, end Enhedslistens ditto. 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 11:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg læst den artikel du linker til. Du har misforstået indholdet, og præsenterer resultatet forkert. Der er en større andel af højtlønnede (+700.000) der stemmer på Enhedslisten, end lavtlønnede stemmer på EL.

Dansk Folkeparti, Socialdemokratiet og Venstre står for topplaceringer blandt de med lavest indkomst.

Tilmeldt 27. Oct 21
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv ville jeg gå direkte politikerne; indenrigs- og boligminister Christian Rabjerg Madsen og ordførerne på boligområdet fra de øvrige partier, samt selvfølgelig teknik- og miljøborgmester i Københavns Kommune Ninna Hedeager Olsen og de øvrige partiers medlemmer af teknik- og miljøudvalget.

😊 

PS

Har du overvejet, at der udover den politiske uenighed omkring højhusbyggeri, reelt ikke er nævneværdigt mange investorer, andre end måske staten og Københavns kommune, som overhovedet er interesseret i at bygge billige boliger i København?

Potentielle bygherrer er der formentlig mange af, men de fleste er nok mere interesseret i at tjene penge end at afhjælpe kommunens behov for flere billige/almennyttige boliger. Bare en tanke...

Til sammenligning består Danmarks vistnok højeste boligbyggeri, aarhusianske Lighthouse på 45 etager (knap 150 meter højt), udelukkende af ejerlejligheder i prisklassen kr. 4-25 millioner, og for et tilsvarende boligbyggeri i København kan du roligt hæve prisen med 25-30 pct. Som lejemål ville en etværelses studielejlighed på 40m² således koste i omegnen af kr 8.000 i månedlig husleje eksklusiv forbrug og øvrige udgifter.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)